Senaste nytt

Att begå business-debut!

Qraze

Medlem
Instämmer, mycket trevlig rapport.

Jag och frugan gör vår business-debut i mitten av juni också med flyg från Göteborg till Honolulu via Frankfurt och Vancouver. Hem i juli via Vancouver och Zurich. Många frågor, där vi fått många svar i detta forum. Kommer förmodligen se ut som en vilsen turist ändå. :)
 

palmen

Moderator
Kul med en rapport från en first experience (inte first kabinen men det kommer säkert framöver).

Att åka business på dagflighten gör ju att man får ut mer av hela konceptet. Men håller absolut med att nattflighten om man planerar sömn är definitivt att föredra framför dagflight.

Ett tips till nya resenärer är att åker man i jeans, kostym, skjorta eller liknande så kan man ta med lite bekvämare kläder att resa i, snabbt ombyte efter start så blir det än mer bekvämt ombord.
 

Jesper O

Medlem
Kul att rapporten uppskattas! :)

Tack för en superbra och rolig rapport! :) Drack du bara äppeljuice eller inmundigades det något ädlare än så? Var filmutbudet bra?


Ja hur fungerar den? Är den tillbaka som före Corona?

Äppeljuice, eller möjligtvis Fanta, är det starkaste jag dricker, så om ni skulle råka stöta på mig i någon business-kabin i framtiden så behöver ni inte oroa er för att jag kommer tömma champagne-lagret... :D

Filmutbudet kändes ganska skralt, vill minnas att det fanns cirka 60 filmer att välja bland. Snackbaren missade jag tyvärr eftersom jag sov som en stock, det kanske får vara anledningen till att boka en ny resa! :)
 

Mr Basic

Medlem
Instämmer, mycket trevlig rapport.

Jag och frugan gör vår business-debut i mitten av juni också med flyg från Göteborg till Honolulu via Frankfurt och Vancouver. Hem i juli via Vancouver och Zurich. Många frågor, där vi fått många svar i detta forum. Kommer förmodligen se ut som en vilsen turist ändå. :)
Trevligt, ytterligare en rapport att se fram mot. ;)
 

LarsCph

Medlem
Ett tips till nya resenärer är att åker man i jeans, kostym, skjorta eller liknande så kan man ta med lite bekvämare kläder att resa i, snabbt ombyte efter start så blir det än mer bekvämt ombord.

Ja - det är et bra tips. Speciellt om man ska sova ”på riktigt” så är det riktig bra att ha något mjukt att byta om till. Jag tycker att det är ganska få som man ser byta om – men jag flög ganska mycket med Qatar under ett tag och där lär man sig även i business när de delar ut pyjamas!
 
Toppen