Senaste nytt

At Six - Värt vad det kostar?

mrestes

Medlem
Indirekt beställer du en lacto-ovo rätt när du väljer att godkänna deras alternativ av en halloumiburgare, tycker du inte?
Var det de dom frågade om från början? Nej
Är den vegetarisk? Nej.
Är den lacto-ovo vegetarisk? Ja.

Om någon löser en lacto-ovo rätt utanför menyn och dom väljer att ta den även fast dom frågar efter ett vegetariskt alternativ och du godkänner det så måste man ju ta för givet att personen även äter äggbaserade tillbehör.
Ursäkta men Lacto och ovo är två helt skilda saker. Att säga okej till lacto är inte samma sak som att säga okej till ägg. Och du totalt ignorera det stora problemet att det saknades val för en stor del av kunderna på den normala meny.
 

Rickard_O

Medlem
Vet inte vad du snackar om. Vi bad om något vegetarisk. Det fanns inget på menu. När vi frågar om det finns något vegetarisk på Room Service menu och kan vi beställa det till restaurangen får vi svar "hallumi burger". Vi får aldrig se en meny som beskriva innehållet som lacto-ovo. Hallumi är lacto, inte ovo. Om vi ville ha ovo så fanns det löjrom på det vanliga meny. Om jag beställa löjrom förvänta jag mig inte att se att det kommer med sås gjort på köttfärs.

Menyn hade för övrigt ingen information om allergener överhuvudtaget. Kan bara tolka det som om restaurangen är väldig nonchalant när det gäller allergier och personer som vill äta vegetariskt eller vegansk. Just nu tänkte jag för första gången, hade någon velat äta en vegansk rätt så fanns endast en grönsallad som tillbehör. OK på Scandic Järva Krog. Inte acceptable på ett hotell som beskriva sig själv på följande sätt "Hotel At Six is a destination where contemporary art, fine dining, and exquisite interior design meet to create a modern luxury hotel in central Stockholm."
Om man nu inte äter ägg och beställer en rätt off menu och inte frågar innan va det innehåller när man inte har kännedomen så är det väl ens egna ansvar?

För att svara på ditt andra inlägg är det ju absolut konstigt att dom inte klarar av att ha en ordentlig vegetarisk rätt på menyn.
 

Jannes

Medlem
Om man nu inte äter ägg och beställer en rätt off menu och inte frågar innan va det innehåller när man inte har kännedomen så är det väl ens egna ansvar?
Såklart. Men nog är det dålig service från restaurangen för det. Vilket var poängen; den dåliga servicen på ett ställe som tydligen ska ha fokus på mat.
 

Rickard_O

Medlem
Såklart. Men nog är det dålig service från restaurangen för det. Vilket var poängen; den dåliga servicen på ett ställe som tydligen ska ha fokus på mat.
Jag tolkade det annorlunda, som att man ville ge en känga för att man inte specar upp folks specialbeställningar när man själv har ett ansvar att fråga vad det innehåller.
Håller absolut med om att det är skumt att inte klara av att ha en helt vegansk rätt på menyn för att kunna tillfredställa alla Lacto/Lacto-ovo/ovo vegetarianer.
 

mrestes

Medlem
Jag tolkade det annorlunda, som att man ville ge en känga för att man inte specar upp folks specialbeställningar när man själv har ett ansvar att fråga vad det innehåller.
Håller absolut med om att det är skumt att inte klara av att ha en helt vegansk rätt på menyn för att kunna tillfredställa alla Lacto/Lacto-ovo/ovo vegetarianer.
Du tolkar lite fel. Min stora klagomål var att restaurangen hade inga val på menyn för folk som inte ville äta kött eller fisk. När vi frågade om vegetarisk var reaktionen att personalen själv bläddrade i menyn och sedan svarade. "Tyvärr finns det inget." Inget proaktivt försök från deras sida att lösa problemet.

Nu var det 90 minuter innan vi skulle checka ut, vi var hungriga, såg fram emot lite gott vin, och vi hade en hel del av vår 2000 kr i room credit kvar att spendera. Den stora restaurangen hade endast en dyr brunch med partystämning och musik. Inte heller det vi var ute efter (och knappast prisvärt för 2 vegetarianer av 4 gäster).

Det var jag själv som fick komma med frågan/förslaget, finns det något vegetarisk på roomservice meny som vi kan få levererat hit? Tog de som jag först skrev en bra stund att komma tillbaka med svaret, Halluomi Burger, utan att visa någon meny eller nämna någon pris. Men nu hade vi inte som många val så det fick blir vad det blir. Vi missade att fråga om ägg när vi satt där under stress.

Sedan när den kommer och är inte ens en burger. Så troligen inte från room service menyn. Jag misstänker det fanns halloumi strips uppe på brunch buffet och det är det som vi fick. Då undrar man varför de kunde inte föreslå ett par av de vegetariska valen som fanns på brunch buffet. Eller om det var verkligen 100% off meny varför kunde man inte bara fixa en schysst vegetarisk pasta off menu. Ta inte mer än 5 minuter att slänga ihop när det redan finns oxfile pasta på menyn.

Allt i allo långt ifrån den service jag förväntar mig från en luxury hotell med över 300 rum och fine dining i en stad med nästan 1 miljon invånare. Lägg till att hotellet är välanvänt som konferenshotell. " Best of all, our Social space is accompanied by an award-winning banquet kitchen, providing tailor-made menus to best suit the occasion."

Här en till citat från vinlista i restaurangen vi besökte "At Six represents quality, elegance and personality. These principles have guided us in defining our gastronomic identity and ultimately helped us develop a food and beverage experience that feels caring, unique and modern." Känns som det missade målet med caring och modern. Men en meny utan något som en vegetarian eller vegan kan äta i 2024 i Stockholm får absolut en tumme upp för unique.

PS det var dottern och hennes kille som är lakto vegetarianer. Jag äta allt förutom messmör. Och jag identifierar mig som Kanin, inte Katt.
 

mrestes

Medlem
Servicen på At Six är inte alltid på topp. Däremot tycker jag hotellet i sig ofta är värt det då priset genom FHR ofta är avsevärt billigare än de andra FHR-hotellen i Stockholm.
Precis. Som jag skrev, hittar jag möjligheten att boka igen för runt 2000 via FHR skulle jag absolut slår till om jag behövde ett rum i Stockholm för en natt. Men troligen inte för 2 eller fler nätter eftersom det är bara 100 usd i room credit per bokning inte natt.
 

valln

Medlem
Edit: Jag förstår hur man kan tänka ibland men lika många tänker tvärt om...

Hembakat på hotel är det vad jag tänker så är det bakoff-bakat?
En sådan, dåligt gräddad, är inte god.
 
Toppen