OMM LH group köper SAS och de beslutar att låta Eurobonus uppgå i M&M så lär de:
1. Inte använda någon slags 1:1 konvertering.
2. Anpassa intjäningen inom norden till M&M för att ligga på en lagom svår nivå som ger bra intjäning men samtidigt ger det möjligt för frekventa och lönsamma resenärer att nå status.
Återstår att se om LH group för det första inte får ännu mer egna problem att lösa (högst troligt) samt om regeringarna är villiga att helt släppa kontrollen över SAS.
PS. FTL är lätt att tjäna in också på kortdistans på de 30 segment som krävs.
Jag tror på konvertering 1:1.
Intjäningen kommer inte ändras nämnvärt och kraven för FTL/SEN/HON kommer vara samma som i övriga världen. Det som troligtvis kommer hända är att man kommer öppna LH C lounger i skandinaviska hubbarna så frekventa resenärer intra Norden kommer ha tillgång till dessa via sin status som FTL. Att nå FTL på # segments är något som M&M erbjudit flera år nu , även 2013, genom så kallad Silver Promotion.
EDIT: givetvis lär minst 100% intjäning på alla biljetter försvinna, vilket är positivt.