Senaste nytt

Artikel: Event: Följ med på sista flygningen med SAS MD-80

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är häftigt att efterfrågan är så stor.
Det verkar ju som BC ensamma skulle kunna fylla up en hel MD80 :D
 
Last edited:

agehall

Medlem
*suck* Så är man borta på jobb 3 veckor så man inte hinner/orkar läsa BC och så kommer detta... Jag lär ju ha blivit typ 1xx att anmäla mitt intresse. :(

Är det inte läge att ändra planen och säga till SAS att vi vill att de kör en chartrad flight med oss som sista flight istället? Vi ser ju ut att kunna fylla en MD80 utan problem. Den dag de fasar ut A330/340 så kanske vi inte fyller kärran, men bra nära...
 

agehall

Medlem
Ah, dåså. :)

Jag fick intrycket av att det fanns någon slags turordning i dessa anmälningar också, my bad.
 
Den senaste uppgiften jag fått är att SK 403 26/10 just nu är överbokad med HELA 22(!!!) passagerare
Det är helt bizzart mycket. Är det rekord för SAS när det gäller att överboka en vanlig kortflygning?!

Med tanke på hur många från BC som är intresserade...tror jag faktiskt BC ensamma skulle kunna fylla upp en hel chartrad MD80 :D
 
Även om vi skulle fylla en charter är väl halva grejen att vi flyger sista schemalagda flighten?
Eller vill ni att jag chartrar planet för en sista flygning efter SK403?
 

agehall

Medlem
Även om vi skulle fylla en charter är väl halva grejen att vi flyger sista schemalagda flighten?
Eller vill ni att jag chartrar planet för en sista flygning efter SK403?

Svår fråga - lite av grejen är väl att ta den sista, kommersiella flighten, med MD80 i SAS regi. Så tekniskt sett skulle väl en chartrad MD80 vara ok.

Jag skulle personligen säga att det viktigaste med det här eventet, imho, är:
1) Flyga sista flighten där SAS har betalande PAX på MD80
2) Träffa alla galna BC.se människor
3) Få en upplevelse som man inte glömmer i första taget.
 
Svår fråga - lite av grejen är väl att ta den sista, kommersiella flighten, med MD80 i SAS regi. Så tekniskt sett skulle väl en chartrad MD80 vara ok.

Jag skulle personligen säga att det viktigaste med det här eventet, imho, är:
1) Flyga sista flighten där SAS har betalande PAX på MD80
2) Träffa alla galna BC.se människor
3) Få en upplevelse som man inte glömmer i första taget.

- Check
- Check
- Check

:D
 

sungtae

Medlem
SK403 är väl en av SAS viktigare feeders till CPH från ARN. Kommer bli en tidig morgon för "vanliga" passagerare som ska åka till SFO/IAD/EWR via CPH alt. dyr när även TATL flyget bokas i de högre klasserna.
 
OM SAS är smarta sätter man in en extra flight ARN-CPH med avgångstid ungefär samtidigt som redan överbokade SK 403 den 26/10. På extra flighten kan alla "vanliga" pax åka till CPH.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen