Senaste nytt

Artikel: Destination Singapore - GUIDE

Status
Stängd för vidare inlägg.

Johan_G

Medlem
Med tanke på att man inte ens får ta in tuggummi så kan man nog lugnt räkna med att både snus och onico är aja baja.
 
Ni som har mycket erfarenhet från Singapore - en resa till landet i November, är det fortfarande lika trevligt eller kommer man som svensk tycka att mycket regnar bort?
 

A380*G

Medlem
Ni som har mycket erfarenhet från Singapore - en resa till landet i November, är det fortfarande lika trevligt eller kommer man som svensk tycka att mycket regnar bort?

Klimatet är relativt stabilt (lika) året runt. Regnar det så kommer oftast en tung skur på eftermiddagen och sen slutar det igen. Har varit i Singapore sommar, höst, vinter och vår och utslaget på några dagars vistelse är det ingen signifikant skillnad anser jag. Go for it!
 
Klimatet är relativt stabilt (lika) året runt. Regnar det så kommer oftast en tung skur på eftermiddagen och sen slutar det igen. Har varit i Singapore sommar, höst, vinter och vår och utslaget på några dagars vistelse är det ingen signifikant skillnad anser jag. Go for it!

Tack för snabbt svar!! Blir nog en resa dit i November :)
 

GillBates

Medlem
Controlled and Prohibited Goods
De kategoriserade snus som chewing tobacco och chewing tobacco är förbjudet i Singapore.

Var inne på Svenska Ambassadens hemsida och där säger dom att det är ok att ta in snus:
"Införsel av snus till Singapore
Det är inte förbjudet att införa snus till Singapore. Man måste dock betala tull för det som man för in, oavsett hur liten kvantitet man för med sig. Singapores tullmyndighet har informerat ambassaden om att tidigare regler om införande av snus till Singapore har ändrats. Innehållet i tullmyndighetens cirkulär om de nya reglerna återges i sin helhet nedan på engelska."
 

Mikael64

Medlem
Kanon fin guide till Singapore. Jag har själv bott där i ett par år och kan inte komma på något annat att tillägga:)
 
Tack för en bra guide!

Tar med mig familjen dit i oktober, men tänkte även passa på att ta båten över till Bintan i Indonesien för lite strandliv några dagar.
Någon som har erfarenhet av Bintan?
 

A380*G

Medlem
Tack för en bra guide!

Tar med mig familjen dit i oktober, men tänkte även passa på att ta båten över till Bintan i Indonesien för lite strandliv några dagar.
Någon som har erfarenhet av Bintan?

Välkommen till businessclass.se.

Har kollegor som varit där och i princip kan man stanna på Sentosa istället. Bintan har blivit dyrt med dålig service.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen