Senaste nytt

Aprilskämt 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

Alexis

Medlem
Och de som använder sig av Chatflights är väl inte särskilt insatta? Alltså faller skämtet platt, då potentiella kunder luras utan tillstymmelse till att det faktiskt är ett skämt.
Vi har faktiskt många användare från bc.se, tro det eller ej.
 

Alexis

Medlem
Ni ville det skulle pratas om, men inte skapa debatt? Var det också ett aprilskämt att ni inte ville skapa debatt?
Jag tänkte att det skulle skapa reaktioner, typ "gick du på den?". Inte mycket mer. Så mycket debatt hade jag faktiskt inte väntat mig. Det är intressant hur en sån här sak kan röra upp alla dessa känslor.
 

Alexis

Medlem
April april. Chatflights skämt är helt meningslöst och utan finess.
Haha ok. Helt meningslöst är det väl ändå inte om det skapar så mycket reaktioner här? Vi verkar ju beröra något som folk reagerar på, jag tycker det är intressant. Skämt är lite som konst i min mening. Man behöver inte gilla det men om det skapar reaktioner har det lyckats.
 

Alexis

Medlem
Och de som använder sig av Chatflights är väl inte särskilt insatta? Alltså faller skämtet platt, då potentiella kunder luras utan tillstymmelse till att det faktiskt är ett skämt.
Jag förstår att du tycker att skämtet faller platt på oinsatta. Hade det varit poängen med skämtet så hade det fallit helt platt. Men syftet var att få en reaktion från folk här på BC. Och uppenbarligen funkade det. Denna tråd är ett bevis på det, du ser ju att andra lägger upp aprilskämt som ingen reagerar på. Man måste inte gilla skämtet och visst kan det ha gjorts bättre, allt kan alltid bli bättre. Men att det "föll platt" kan man inte hävda, snarare motsatsen.
 

palmen

Moderator
Jag förstår att du tycker att skämtet faller platt på oinsatta. Hade det varit poängen med skämtet så hade det fallit helt platt. Men syftet var att få en reaktion från folk här på BC. Och uppenbarligen funkade det. Denna tråd är ett bevis på det, du ser ju att andra lägger upp aprilskämt som ingen reagerar på. Man måste inte gilla skämtet och visst kan det ha gjorts bättre, allt kan alltid bli bättre. Men att det "föll platt" kan man inte hävda, snarare motsatsen.
Om man försöker vara rolig med ett skämt men ingen ser det som ett skämt utan något som mer är "osmakligt" då har man fallerat totalt i mina ögon att leverera ett skämt och det faller platt.

Eller var syftet att enbart driva uppmärksamhet till Chatflights?
Senast du var inne och skrev var i oktober och hängde då ut en av dina kunder här, var det också ett skämt för att få en reaktion på BC?
 

Matore

Medlem
Alexis jag sitter här med hela ikeas lager av skämskuddar och läser och tycker synd om dig nu.
Jag gillar din affärside och hade en bra bild av er. Men nu har er image havererat pga kommunikationsstrategin. Den är urusel.
Det bästa hade varit att göra en pudel och erkänna att det var en dålig ide och skrattat år er själva. Och bjussat på det, DÅ hade ni vunnit likes. Nu gör du samma misstag som Clinton, Salin och otaliga andra. Tankarna går osökt till det gamla finska ordspråket: "Om du har ett paraply uppkört i röven - öppna det för fasiken int".
Behöver du en PR-strateg - hör av dig :)
 

Alexis

Medlem
Alexis jag sitter här med hela ikeas lager av skämskuddar och läser och tycker synd om dig nu.
Jag gillar din affärside och hade en bra bild av er. Men nu har er image havererat pga kommunikationsstrategin. Den är urusel.
Det bästa hade varit att göra en pudel och erkänna att det var en dålig ide och skrattat år er själva. Och bjussat på det, DÅ hade ni vunnit likes. Nu gör du samma misstag som Clinton, Salin och otaliga andra. Tankarna går osökt till det gamla finska ordspråket: "Om du har ett paraply uppkört i röven - öppna det för fasiken int".
Behöver du en PR-strateg - hör av dig :)
Jag väljer att se detta positivt. Det är många som har reagerat vilket hade varit svårt att uppnå om inte skämtet varit lite kontroversiellt. Jag har även fått många positiva kommentarer från folk som skrattade åt att de "gick på det". Tack för din feedback. Lite feedback tillbaka är att jag upplever ditt inlägg som ganska nedlåtande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen