Senaste nytt

Använda United.com och boka 2-4-1

Vi får nog bara inse att vi är nördar. Dom flesta andra förbrukar sina poäng såfort det går. Och hur många har koll på att LH First finns bara 2 veckor innan avgång? Långt efter att man normalt sett har bokat sin resa.
 
Så med tanke på alla specialare som folk här ägnar sig åt, så skulle det gå åt en massa extra poäng?
Men är sökningen mer tillförlitlig eftersom den tar från olika källor?

I går satt jag med SAS "boka för poäng" månadskalendern framför mej och försökte få ändrat en sträckning samtidigt som en kille på SASsupporten säjer att det inte finns en enda biljett från SFO-CPH i plus. Han påstod att sas.se inte blev uppdaterad, och att hans sida var korrekt. Men plusbiljetterna finns fortfarande kvar idag....
 
Last edited:

kexxcream

Medlem
Den där formuleringen med att "agera resebyrå" vill jag minnas att jag sett i nån tråd. Vad jag menade var att söka tillgängliga biljetter, pussla och sen göra bokningen.

Men det jag undrar är alltså: Var tycker SAS att jag ska göra mina sökningar? Den där hemläxan, som jag gör här och med ANA och på United, var föreslår SAS att jag gör den?

En kombination av SAS, United, ANA, ExpertFlyer och AwardNexus.
 

harlekin

Medlem
Har gjort flera sökningar med United.com och hittat flera business saver-platser. När jag ringer Tallinn får jag bara ett "Nej, vi hittar inte dessa". Och blir avrådd från att använda united.

Min erfarenhet av Uniteds award search-sida är att det funkar jättebra... förutom om resan inkluderar flighter med just UA. Då visar den ofta på tillgängliga bonusplatser som inte finns om man ringer Tallinn. Har utgått ifrån att det beror på att UA-medlemmar har bättre tillgång till bonusstolar med UA än medlemmar i andra Star Alliance-program.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
En kombination av SAS, United, ANA, ExpertFlyer och AwardNexus.

Två frågor om Award Nexus (kanske är det off topic och borde vara en egen tråd. Hittade dock ingen sådan):

1) Om man hittar saker på Award Nexus - brukar då Estland kunna boka biljetterna om man ringer direkt?

2) Det verkar finnas två olika val för *A, nämligen "Star Alliance (AC)" + "Star Alliance (ANA)". Gissar att man bockar i båda? Det är nämligen lite förvirrande för det är väl inte bara Air Canada ("AC) och ANA som man kan söka så varför finns dessa med?
 

Berglund

Medlem
2) Det verkar finnas två olika val för *A, nämligen "Star Alliance (AC)" + "Star Alliance (ANA)". Gissar att man bockar i båda?
Jag utgår från att det styr vilket bolags tillgång till bonusplatser som du vill visa. Varje bolags egen sökmotor visar ju egentligen bara hur det ser ut för de egna medlemmarna i just det programmet.
 
Toppen