Senaste nytt

ANA öppnar Tokyo Haneda-Sydney från dec 2015

Flying P

Medlem
Suveränt om de öppnar linjen men katastrofalt om de flyger med B767. Har gjort ganska många regionala hopp med gamla C, duger fint några timmar men på långflygning är stolen mer att betrakta som Y+ imho.
 

Dr. Miles

Expert
ANA annonserade idag att de skall öppna Tokyo Haneda - Sydney fr o m 2015-DEC-11.
Linjen kommer att flygas med Boeing 787-9 Dreamliner. Inte Boeing 767 som ryktades tidigare.

Tidtabell:

Fr o m 2015-DEC-11
1234567
NH879
Tokyo Haneda 22:10 - Sydney 09:35 789

Fr o m 2015-DEC-12
1234567
NH880
Sydney 21:30 - Tokyo Haneda 05:05+1

ANA skrev:
ANA Expands Oceania Footprint: Haneda-Sydney Flights Commence in December
Scheduling Designed for Convenient Transfers throughout Japan


TOKYO, July 16, 2015 - ANA, Japan’s leading airline, today announced the expansion of its footprint in the Oceania region, with the addition of non-stop flights from Tokyo’s Haneda Airport to Sydney subject to government approval.

The daily service, commencing Friday, December 11, 20151, is the fourth new international route for ANA this year and follows the launch of direct services to Houston on June 12, as well as Kuala Lumpur (starting September 1) and Brussels (from October 25).

The new Sydney route takes full advantage of the convenience and comfort of Haneda, a hub for 42 of ANA’s domestic routes, as well as flights to North America, Europe and Asia. Flights to Sydney will depart Haneda late at night, and return flights will arrive at Haneda early in the morning, allowing passengers the opportunity to transit to a number of Japanese destinations by midday. The airport hosts the expanded ANA SUITE LOUNGE and ANA LOUNGE, and is situated in a prime location just a half-hour from the heart of Tokyo.

The route, serviced with Boeing 787-9 Dreamliner, offering state-of-the-art cabin experiences with Business equipped flat-bed seats (48), Premium Economy (21) and Economy Class (146) seating, which have a configuration of three classes and a capacity of 215 passengers.
Press Release | ANA

Den där 767an ser inte jättekul ut. Ser även att JAL har bytt ut 777orna med nya kabiner som de hade förra julen till lie-flat säten på Tokyo - Sydney.
Suveränt om de öppnar linjen men katastrofalt om de flyger med B767. Har gjort ganska många regionala hopp med gamla C, duger fint några timmar men på långflygning är stolen mer att betrakta som Y+ imho.
ANA själv säger att de kommer att flyga med Boeing 787-9. Så ni behöver inte att vara oroliga.:)
 

Flying P

Medlem
Snyggt med B787 så de erbjuder riktig business class, samt att tiderna fungerar med anslutning med SAS.
Blir intressant att se om det kommer priser på denna rutt till Sydney från Skandinavien från SAS eller ANA.
 

Hall

Medlem
Snyggt med B787 så de erbjuder riktig business class, samt att tiderna fungerar med anslutning med SAS.
Blir intressant att se om det kommer priser på denna rutt till Sydney från Skandinavien från SAS eller ANA.

Ja det blir intressant, men kanske ännu mer intressant och upplyftande vore om SAS fick börja flyga till Haneda istället för Narita (going OT).
 

andreas

Medlem
Snyggt med B787 så de erbjuder riktig business class, samt att tiderna fungerar med anslutning med SAS.
Blir intressant att se om det kommer priser på denna rutt till Sydney från Skandinavien från SAS eller ANA.

Ja tiderna mellan flighterna är ju generösa, även om ett landside-byte skiljer sig lite från ett byte airside.

Hur är det med MCT mellan flygplatserna?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Toppen