Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

igelkotten

Medlem
Mjaa näe, amexplat i Finland marknadsförs specifikt med Pontus mm. så det kan inte vara fallet, de har säkert ett avtal som inte beror på ”interna konstigheter” hos amex, tro
Jag gissar på att Finland ingår i deras Nordiska segment. T ex är det ju så i andra länder att enbart lokala kort får access till vissa förmåner. Jag kan annars inte se varför de skulle införa accesskortet. Jag har dessutom aldrig lyckats aktivitera accesskortet i appen. Och den finns enbart att söka på svenska (nordiska?) experiences-appen, men inte på den brittiska t ex.
 

igelkotten

Medlem
Fullt möjligt att det blir så. Alla förmåner är inte globala på Platinum korten.
Varför skulle Pontus och Svenska Amex ge gratis mat/dryck till folk som inte betalar någon "direkt" avgift till dom? Är väl skillnad om amex globalt sponsrar detta som med Centurion lounger.
Nej det förstår jag. Men det finns ju svar på frågan "varför" som talar för att man borde tillåta utländska medlemmar. Det är definitivt inte svart på vitt tydligt hur de ser på det. Men det beror så klart helt på hur Amex ser på sin globala verksamhet kontra sin lokala marknad. Jag själv frågar aldrig, utan testar och ser om det funkar.
 

Lord

Medlem
När jag klickar på länken för accesskort står det ”This benefit has expired or is no longer active”. Å andra sidan står det på Pontus hemsida att man behöver Amexkortet ELLER Amex accesskort, så det löser sig nog…
 

TP12

Medlem
När jag klickar på länken för accesskort står det ”This benefit has expired or is no longer active”. Å andra sidan står det på Pontus hemsida att man behöver Amexkortet ELLER Amex accesskort, så det löser sig nog…
Ser följande på deras hemsida:

"För tillträde till loungen krävs uppvisande av Amex accesskort tillsammans med boardingkort."

Hittar du annat så har de kanske bar glömt att uppdatera någonstans?
 

Lord

Medlem
Hittade denna sida men den kanske är obsolet.
1696858109938.jpeg
 

Thornado

Medlem
Från i morgon måste accesskortet vara aktiverat för att komma in i loungen.

När/var hörde du det? När jag åt frukost där i morse så frågade de om Accessappen, men sa inget om att det skulle sluta funka när jag bara hade mitt holländska Amex. Får väl se hur det går när jag ska åka igen på fredag (men antar att någon annan har rapporterat sin erfarenhet innan dess).
 

NotRyan

Medlem
När/var hörde du det? När jag åt frukost där i morse så frågade de om Accessappen, men sa inget om att det skulle sluta funka när jag bara hade mitt holländska Amex. Får väl se hur det går när jag ska åka igen på fredag (men antar att någon annan har rapporterat sin erfarenhet innan dess).
Det kom en pushnotis i Experiences-appen idag.
 
När/var hörde du det? När jag åt frukost där i morse så frågade de om Accessappen, men sa inget om att det skulle sluta funka när jag bara hade mitt holländska Amex. Får väl se hur det går när jag ska åka igen på fredag (men antar att någon annan har rapporterat sin erfarenhet innan dess).

Det kom en pushnotis i Experiences-appen idag.

Jag glömde tydligen skriva det, det var därför jag postade bilden från experience appen tidigare idag. Pga notisen.
 
Toppen