Ett sätt att stänga ute oss med utländska Platinumkort?
Mjaa näe, amexplat i Finland marknadsförs specifikt med Pontus mm. så det kan inte vara fallet, de har säkert ett avtal som inte beror på ”interna konstigheter” hos amex, tro
Ett sätt att stänga ute oss med utländska Platinumkort?
Jag gissar på att Finland ingår i deras Nordiska segment. T ex är det ju så i andra länder att enbart lokala kort får access till vissa förmåner. Jag kan annars inte se varför de skulle införa accesskortet. Jag har dessutom aldrig lyckats aktivitera accesskortet i appen. Och den finns enbart att söka på svenska (nordiska?) experiences-appen, men inte på den brittiska t ex.Mjaa näe, amexplat i Finland marknadsförs specifikt med Pontus mm. så det kan inte vara fallet, de har säkert ett avtal som inte beror på ”interna konstigheter” hos amex, tro
Nej det förstår jag. Men det finns ju svar på frågan "varför" som talar för att man borde tillåta utländska medlemmar. Det är definitivt inte svart på vitt tydligt hur de ser på det. Men det beror så klart helt på hur Amex ser på sin globala verksamhet kontra sin lokala marknad. Jag själv frågar aldrig, utan testar och ser om det funkar.Fullt möjligt att det blir så. Alla förmåner är inte globala på Platinum korten.
Varför skulle Pontus och Svenska Amex ge gratis mat/dryck till folk som inte betalar någon "direkt" avgift till dom? Är väl skillnad om amex globalt sponsrar detta som med Centurion lounger.
Ser följande på deras hemsida:När jag klickar på länken för accesskort står det ”This benefit has expired or is no longer active”. Å andra sidan står det på Pontus hemsida att man behöver Amexkortet ELLER Amex accesskort, så det löser sig nog…
Ok, jag kollade på Platinum. Inte orimligt att det är annorlunda på Centurion.Hittade denna sida men den kanske är obsolet.
Visa bifogad bild 146632
Från i morgon måste accesskortet vara aktiverat för att komma in i loungen.
Det kom en pushnotis i Experiences-appen idag.När/var hörde du det? När jag åt frukost där i morse så frågade de om Accessappen, men sa inget om att det skulle sluta funka när jag bara hade mitt holländska Amex. Får väl se hur det går när jag ska åka igen på fredag (men antar att någon annan har rapporterat sin erfarenhet innan dess).
När/var hörde du det? När jag åt frukost där i morse så frågade de om Accessappen, men sa inget om att det skulle sluta funka när jag bara hade mitt holländska Amex. Får väl se hur det går när jag ska åka igen på fredag (men antar att någon annan har rapporterat sin erfarenhet innan dess).
Det kom en pushnotis i Experiences-appen idag.