Senaste nytt

American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

M.K

Medlem
@adhoc76 om det är samma gäst, t ex din partner hade jag skaffat Gold med extrakort till henne du kan ha i reseplånboken. 4+2 ( 2 på extrakortet, glöm inte anmälan) PP besök plus 4 Pontusbesök per år kanske täcker behovet de gånger Ni inte flyger SAS? Bara köpa in henne dessa fyra Pontusbesök. Lite annat lull-lull lär du få även med Gold under ett år.
 

Highbury

Medlem
@adhoc76 om det är samma gäst, t ex din partner hade jag skaffat Gold med extrakort till henne du kan ha i reseplånboken. 4+2 ( 2 på extrakortet, glöm inte anmälan) PP besök plus 4 Pontusbesök per år kanske täcker behovet de gånger Ni inte flyger SAS? Bara köpa in henne dessa fyra Pontusbesök. Lite annat lull-lull lär du få även med Gold under ett år.

Som jag fattar är det 4 besök totalt per goldkonto, dvs jag och min extrakortinnehavare får tillsammans (oklart om samtidigt?) besöka Pontus 4 gånger. Sen finns ju lounge-on the go också och som jag fattar där så kan vi ta ut det 1 gg per dag och kort bägge två.
 

Tomas E

Medlem
Förde över 8,5M MR. Någon som vet om t ex köp av Avios räknas som aktivitet på Qatar Airways-kontot och att det då förlängs med 36 månader?
Om de använder samma regler som övriga Avios-program (BAEC, IB Plus) är svaret ja. Det som däremot inte räknas är överföring mellan egna Avios-konton i olika program.
 

rivalsons

Medlem
Om de använder samma regler som övriga Avios-program (BAEC, IB Plus) är svaret ja. Det som däremot inte räknas är överföring mellan egna Avios-konton i olika program.

Tack! Någon som vet om Qatar använder samma regler som t ex BA? Där räcker det ju med att köpa 1000 Avios för att hålla kontot aktivt 36 månader till.
 

Sniken

Medlem
Vid senaste 1M kampanjen lovade man resor värda 4000kr. Genom devalveringen är detta nu falsk marknadsföring?
Her pratar man vel om 4000kr. dersom du använder poängen för at betala ned kredit på kortet. Med nya satserna blir värdet 2800 kr. Så jag tycker det er rimligt å kalla det falsk marknadsföring.
 

M.K

Medlem
@Highbury Nu har jag fortsatt Plat ( än sålänge), men vill minnas från en tråd här att Gold enbart har fyra besök utan gäst. Med tanke på besparing efter nedgradering är väl 500:- för en bra middag jämfört med alternativen på ARN helt ok de max fyra gånger detta kan blir aktuellt?
 

fcx

Medlem
@Highbury Nu har jag fortsatt Plat ( än sålänge), men vill minnas från en tråd här att Gold enbart har fyra besök utan gäst. Med tanke på besparing efter nedgradering är väl 500:- för en bra middag jämfört med alternativen på ARN helt ok de max fyra gånger detta kan blir aktuellt?
Guld har fyra pontusbesök plus fyra PP-besök per år. Inga gäster.
 

henrik l

Medlem
Har jag förstått rätt i att Qatar Avios med 40% bonus torde vara den bästa dealen med MR innan devalveringen?

räknar till att jag borde få 2,8M avios med min utstående MR-balans, och att avios förlängs med 36m varje gång jag har aktivitet på QR-kontot.

Bästa dealen ja, ni som inte håller med protestera. Jag tryckte iväg en halv miljon igår, finns lika mycket kvar. 36 månadersregeln, vet ej när den gäller Qatar, inte orkat kolla, men har du Aviosen hos BA är det 36 månader som gäller. Aviosen är prisvärda om du flyger inom Europa, samt vissa sträckor i Asien. Longhaul från Europa har ohemula skatter. Flög med familjen i BA-first för typ 10 år sedan från GOT till New York t&r i first. Ca 16 papp gick skatterna på. Men det var ju billigt för en first för fyra personer:cool:
 
Toppen