Senaste nytt

American Airlines Köpenhamn - Philadelphia

Tomas E

Medlem
Riktigt kul och måste testas, dock lite frågande varför man inte kör den från JFK.
Tittar jag på Flightconnections ser det ut som att AA faktiskt har fler europeiska direktflyg från PHL (11 destinationer) än från JFK (7 destinationer). I den förklarande videon nämns det att AA kommer att erbjuda fler enbytes-förbindelser mellan USA och CPH än något annat bolag, så de verkar definitivt tänka hubb-upplägg snarare än point-till-point mellan just PHL och CPH. Senare förklaras det att slot- och gatebegränsningar på JFK gör att de inte får till lika många bra förbindelser där (lär väl betyda att det blir långa bytestider i många fall), så flyg från JFK bygger mycket mer på den lokala marknaden, vilket påverkar vilka internationella destinationer AA väljer.
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Philadelphia är ju deras stora hubb på östkusten så det är ju logiskt att de resonerar som de gör. Jag tolkar det också som att det är amerikanska turister som är den primära målgruppen.
 

AABack2ARN

Medlem
Intressant. Hur är PHL som inreseflygplats vad avser exempelvis immigration? Det verkar ju råda en brist på bra lounger där (dvs AA har ingen flagship lounge om jag förstår saken rätt utan enbart Admirals Club) medan BA har en där de verkar vara mindre välkomnande till Americans passagerare.
 

sembl

Medlem
Jag reste en hel del via PHL när US Airways flög till ARN. Ingen spännande flygplats alls. Nuför tiden finns det en Centurion som är trevlig. BA loungen är inga problem att besöka som BA Gold fast man flyger med AA. Jag flyger en hel del inrikes och hoppar via PHL då flygen oftast är billigare via PHL.
 
Toppen