Senaste nytt

American Airlines - Det här gjorde Ni bra!

@Cristoffer Cedergren Flasgship Dining finns inte på LHR, så ser nog ingen glädje med F på den här flygningen. Har inte sett maten i F, men servicen är av samma standard som i C. Dessutom så är småtuggsbuffén på den här sidan av myggnätet, så det har mindre utbud. :) Nåja, de får ju komma hit, men ingen har gjort det. Trevligt med en 10 timmars dagflygning, så hinner njuta av allt som finns.
På 10h nattflygning så sover man nog lika bra oavsätt sida om myggnätet tor jag (såvida det inte är myggor på fel sida...) Business-stolarna funkar utmärkt. Enda jag störde mig på nattetid vid 3J var skärmen i taket som lyste upp rejält. Vill ha mörkt.
 

Flying Finn

Medlem
C är t.o.m. bättre utrustad än F, eftersom det finns inga takmonitorer för bl.a. flygkartan i F. Måste även precisera så här efter flyget att min granne i rad 3 utnyttjade under hela resan toaletten framme i F. Borde väl ha även själv gjort en visit, så skulle jag kunna säga att jag har hittat lättnad i riktig interkontinental första klass. :D
 

AABack2ARN

Medlem
Nu har jag förvisso inte flugit Business med AA på länge men väl på Cathay Pacific och det är i stort sett samma stolar. Skillnaden är ganska liten mellan klasserna både vad avser hårdvara och mjukvara. Men visst är det lite ytterligare plats ombord i F kontra C. Har för mig att 2 rader F tar cirka 60% av främre kabinen och de 2 raderna C resterande 40%.

Det är en liten buffe även i främre galleyt. Maten är i stort densamma i F och C tror jag. Vinerna är kanske lite bättre. I F kan man få Cappucino, Espresso etc. men det verkar man kunna få även i C om man ber snällt. Får man ice cream sundae i C om det är F ombord?

Men jag håller med om att det inte är värt pengarna att betala för F ombord på en 777-300ER.
 
First är åtta stolar i 1-2-1 och Business är 1-2-1 och jag upplevde det som att den främre business-kabinen med 8 platser var bara något mindre än First-kabinen framför myggnätet

a9379dbd562e5efb41e337229f4bf750.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
F kabinen består av 6 fönster. Därefter "saknas" två fönster och sedan kommer tre fönster. Ett av de saknade fönstrena är kabinavskiljaren så i praktiken borde C ha 4 fönster. Så ja fördelningen kanske är 55-45.
 

MartinH

Medlem
Men jag håller med om att det inte är värt (pengarna) poängen att betala för F ombord på en 777-300ER.
Så BC är enade - på AA:s 777-300ER välj nån av raderna 3 och 4 i business :)
Jag håller med. AA's businesskabin (på 777-300ER) är en av de bästa jag flugit. Jag har suttit på 3D 2 ggr och tittat ganska så rakt in i 2A och tyckt att jag hade det väldigt bra där jag var sett till pengar/poäng.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror jag håller med ;)

Uppgraderar mig alltid med System Wide Upgrades (SWU) - i likhet med många andra i F-kabinen. Det medför också att servicen dras ned eftersom väldigt få betalar för att sitta i F. Det gör i sin tur att AA tar bort F på 777-200 och ännu färre vill betala för F eftersom man inte alltid är garanterad att sitta i F om det blir ett flygplansbyte... Något de amerikanska bolagen har att skylla sig själva för med sina uppgraderingspolicies. :(

Har ännu inte prövat nya C på deras 777-200 men det blir troligen så i sommar.
 
Glömde...På hemvägen blev jag vid incheck i appen erbjuden att uppgradera från Business till First för $500. Det är inte värt dom extra pengarna tyckte jag och det är det som jag menar här. Betalade ju 15000 SEK för BMA-HEL-JFK-GRU-MIA-BOS-LHR-OSL vilket gav mig 680 tier points för BAEC Silver ännu ett år utan att jag behöver det (okej, saknas två enkla flighter också). Sjukt billigt för en så pass bra produkt.
 

Treo

Medlem
Jag har rest både framför och bakom "myggnätet" på 773:an några gånger under våren och håller med AABack2ARN.
Kanske värt någon tusenlapp i mellanskillnad (för TP/miles + "upplevelse") men inte så mycket mer.

Några kommentarer:
Buffén för F var liten men man kunde beställa (eller till C), jag fick mot slutet av flygningen till och med glass hämtad från M!
Maten och vinerna är snäppet bättre i F + lite mer personlig service men inte "riktig F" ...
Sätet bredare och skönare i F, men AA:s nya C-stol är verkligen bra!
(Pyjamasen skön och en viktig del av samlingen :rolleyes:)

Amerikanska FAs är speciella, jag själv gillar den direkta och chosefria stilen som många har men det är inte allas "kopp te", inte så stor skillnad mellan C och F där.

AA håller inte tillbaka C-"pöbeln" vid avstigning så man får i F vänta längre på att komma ut:eek:

På LHR T3 skulle jag rekommendera att försöka ta dig in i Galleries First i stället, enligt OW-regler har du rätt till det med AA F-biljett och det värsta som kan hända är att du blir "hänvisad" pga platsbrist. Jag vet inte när Cathays lounge öppnar igen, stängd i våras.
 
Toppen