Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Palazzi

Medlem
Hur länge gäller guldstatusen räknat från då den konfirmerats? Har sett en del olika bud.

Mitt kort, och de flesta andras som jag sett är giltiga till den 31 Dec, tre år framåt.... alltså är det bättre att uppnå guld på vårkanten än hösten... (dock är det ju väldigt länge oavsett)
 

Tockstew

Medlem
Och det är inte så att den giltighet du refererar till är själva kortets giltighet; inte guldstatusens giltighet?
 
Det är det året du uppnår guld hos plus de tre efterföljande åren du får guldstatus. Men tänk på när ditt intjäningsår börjar och slutar så du inte missar det i försök att optimera guld-tiden.
 

Bryant

Medlem
Aegean Airlines - guldkort

Sen vad jag har förstått så måste du kreditera minst en flight per år för att kortet ska vara giltigt. Rätta mig gärna om jag har fel.
 

Palazzi

Medlem
Sen vad jag har förstått så måste du kreditera minst en flight per år för att kortet ska vara giltigt. Rätta mig gärna om jag har fel.

Stämmer, jag försöker kreditera den kortaste sträcka jag hittar. Resterande intjänade poäng samlar jag på annat håll (det är nog inte riktigt så Aegean tänkt att deras kort ska användas...:p).
 

Ericel

Medlem
Stämmer, jag försöker kreditera den kortaste sträcka jag hittar. Resterande intjänade poäng samlar jag på annat håll (det är nog inte riktigt så Aegean tänkt att deras kort ska användas...:p).

Var kan man hitta den lilla regeln? Försökte traggla mig igenom hela deras användaravtal men måste ha missat den delen..
 

Mikael

Medlem
Måste namnet på biljetten stämma exakt med namnet man har i Aegeans profil för att status (guld) ska visas upp på boardingkortet? Detta gäller en resa då jag har samtliga förnamn med i bokningen men endast tilltalsnamnet med i Aegeans profil. (Då jag ännu inte fått guldkortet hade jag hoppats att boardingkort med *G skulle vara tillräckligt för loungetillgång)
 

Palazzi

Medlem
Var kan man hitta den lilla regeln? Försökte traggla mig igenom hela deras användaravtal men måste ha missat den delen..

Har också letat efter den informationen i avtalet, utan succé...
Dock har detta iaf gått som rykte på Flyertalk, så jag tar det säkra före det osäkra :)
 

Palazzi

Medlem
Måste namnet på biljetten stämma exakt med namnet man har i Aegeans profil för att status (guld) ska visas upp på boardingkortet? Detta gäller en resa då jag har samtliga förnamn med i bokningen men endast tilltalsnamnet med i Aegeans profil. (Då jag ännu inte fått guldkortet hade jag hoppats att boardingkort med *G skulle vara tillräckligt för loungetillgång)

Ibland kan de faktiskt vara lite kinkiga.... men såvida du inte råkar heta samma sak som 1000 andra Aegean-medlemmar så borde det dock inte (efter lite diskussioner) vara ett problem.
 

Alx

Medlem
Måste namnet på biljetten stämma exakt med namnet man har i Aegeans profil för att status (guld) ska visas upp på boardingkortet? Detta gäller en resa då jag har samtliga förnamn med i bokningen men endast tilltalsnamnet med i Aegeans profil. (Då jag ännu inte fått guldkortet hade jag hoppats att boardingkort med *G skulle vara tillräckligt för loungetillgång)

Jag har tvärtom, alla namn på kortet, men bokar alltid bara med tilltalsnamnet. För mig fungerade det bra den enda gången jag registrerade mitt Miles&Bonus på en flygning för att kunna uppvisa *G status...

Frågan är om du vill samla poängen på Miles&Bonus? Poängen kommer nämligen högst sannolikt INTE att komma in på kontot pga olika namn, trots att boardingkortet visar *G. A3 är, liksom många andra flygbolag, petiga med det där.
 
Toppen