Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Det verkar vara många nya A3*G medlemmar som på FT rapporterat att man sedan en tid endast får giltighetstid fram till december 2014.

Imminent changes to status validity? - FlyerTalk Forums

Någon här som kan bekräfta? Är det roliga slut nu?

Forhåbentligt er det som nogen skriver at de vil sende kort ud mere regelmæssigt, selvom det lyder lidt underligt. Jeg kan forhåbentligt be/af-kræfte dette inden for de næste 2-3 måneder (kvalificerer som A3*G 23/2).
 

gustavh

Medlem
Fick mitt kort förra veckan med giltighetstid till December 2014 :(

Qualifying Flight: 14 Oct 2013
Card Upgrade: 3 Nov 2013
Card Received: 27 Jan 2014
Location: Norway
Card Expiry Date: 12/2014
 

OnlyAFool

Medlem
Tråkigt att de ha dragit ner på giltighetstiden. Men kanske inte helt oväntat? Många som snabbt skaffat Aegean Gold och sedan börjat kreditera andra program?
 

fleetheseen

Medlem
Men vad krävs för att man ska få behålla guldstatusen? 20 000 nya poäng eller bara att man "underhåller" kontot med någon flygning då och då?
 

Dr. Miles

Expert
Men vad krävs för att man ska få behålla guldstatusen? 20 000 nya poäng eller bara att man "underhåller" kontot med någon flygning då och då?

Jag fick mitt Aegean Gold genom statusmatch mot bmi Diamond Club Gold i 2012 och sista krediterad flygningen till mitt Aegean Miles&Bonus konto var nov 2012 men jag har fortfarande Gold status kvar.

Jag har dock krediterat många hotellbokningar genom Booking.com till mitt Aegean Miles&Bonus konto så det kanske räknas som aktivitet för att behålla statusen.
 
Toppen