Andreas Ekman
Medlem
Häng med till AMS den 28 i vändande via CPHTänkte snabbare än jag skrev. Behöver 13k för guldet så behöver vara en resa utanför norden i plus.
Häng med till AMS den 28 i vändande via CPHTänkte snabbare än jag skrev. Behöver 13k för guldet så behöver vara en resa utanför norden i plus.
Inte säkert att du behöver gå till service.Det blev GOT-ARN-AGP-ARN-GOT.
Behövde inte bokas som enkelresor, i appen gick det boka resan som ToR. Jag kommer kunna checka in mig på samtliga flyg redan på morgonen(vid servicedisken), och efteråt inkassera 4 * 6562p.
Tur Businessclass finns, utan detta forum hade jag aldrig förstått att dessa resor är nödvändiga
Vilken dag hittade du denna kombination?Det blev GOT-ARN-AGP-ARN-GOT.
Behövde inte bokas som enkelresor, i appen gick det boka resan som ToR. Jag kommer kunna checka in mig på samtliga flyg redan på morgonen(vid servicedisken), och efteråt inkassera 4 * 6562p.
Tur Businessclass finns, utan detta forum hade jag aldrig förstått att dessa resor är nödvändiga
Möjligt att det går nu när inresereglerna ändrats.Inte säkert att du behöver gå till service.
Sist jag flög till AMS över dagen på ToR då fick jag allt på samma direkt i maskinen
23/1Vilken dag hittade du denna kombination?
Så, nu är min MR SASx4-plan klar: Åker ner till Göteborg imorrn em, sover på hotell i stan, torsdag 9.40-18.45 GOT-ARN-CPH-HAM, övernattning HAM och sedan retur 9.40-15.30 HAM-CPH-ARN-GOT. Om avgångar och tider funkar gör jag sedan en GOT-ARN-GOT efter det 16.00-?. Är det ngn som är på? Kan i vilket fall som helst gästa ngn torsdag lunch och fredag em på Pontus.
Kort fundering angående denna kampanjen.
Jag känner mig som en maximal förlorare på denna kampanjen och har inget incitament för att flyga SAS alls för tillfället.
Med brytpunkt 31/1-22 så har jag ju egentligen bara förlorat på SAS agerande, ingen förlängning som är gynnsam (tidigare status förlängt utan motkrav), aktuell kampanjen löper ut samtidigt som min period.
Med andra ord så har jag inget att tjäna på att flyga SAS fram tills dess.
Som det är nu så har jag klarat Diamond med de 45.000 poängen som SAS gett mig med hyfsat marginal, men flera med mig med brytdatum efter årsskiftet och brytdatum JAN och FEB fått.
Men jag kan ju inte bygga någon buffert framgent så jag har ju som sagt inget incitament.
Som det är nu så sitter jag och kontemplerar hur jag kan flyga till Kristiansand med AF/KLM istället för SAS, är ju sjukt egentligen…
Att hoppas på att nya SAS chefen anammar Flying Blue roll over system är väl ingen idé så nu lutar det mer och mer åt att bara flyga in vad jag måste, och då troligen via LH gruppen, för att klara Gold och sen fortsätta flyga KLM/AF istället.
Känns lite trist men jag blir mer och mer brydd över hur SAS hanterar pandemin och sina, forna(?), frekventa kunder…