Senaste nytt

24 tim delay - Turkish flight cancellations - vad gäller vid Award bokning ?

Brandten

Medlem
Bra input där, jag har några 117 mummer på sas sidan, hittar inga 235. Föår man fråga hur jag hittar dessa samt vad stoppver programmet med TK är ? hittar inget där heller. IST kan ju iofs vara kul en dag, trots lite släpa lite bagage :)
117 är väl SAS stock så då går det nog tyvärr inte. Men sovrummen i loungen i Istanbul är inga problem att spendera många timmar i sen lite käka och shopping så har det snart gått ett dygn. :)
 

plover

Medlem
Socrum ? det har jag missat - kollar upp direkt

kan ju annars ta en tur till stan och bo på något trevlig hotell, ha4 inte varit där på 20 år, så görna tips :)
 

plover

Medlem
Någon som lyckats boka det där gratis hotellnatten för award-C (I) stopover i IST med Tk ? PRovade just att mejla dem men den studsar och TK customer service vägrar hjälpa mig på telefon eftersom jag inte har ett 235- biljettnummer.
 

Linmet

Medlem
117 är väl SAS stock så då går det nog tyvärr inte. Men sovrummen i loungen i Istanbul är inga problem att spendera många timmar i sen lite käka och shopping så har det snart gått ett dygn. :)
Sovrummen i loungen gäller bara för transfer med 4-12h om jag minns rätt ;) dvs om mer än 12h så gäller de inte...
 

Linmet

Medlem
Någon som lyckats boka det där gratis hotellnatten för award-C (I) stopover i IST med Tk ? PRovade just att mejla dem men den studsar och TK customer service vägrar hjälpa mig på telefon eftersom jag inte har ett 235- biljettnummer.
se denna tråd hur du konverterar ditt biljettnummer till 235-nummer.

 

plover

Medlem
Provade i sppen och manage booking med 117 numret, sesting ok, men jag kunde inte boka deras stopover erbjudande. har jag någon rätt till ersättning för hotell då jag fick en 24 tim invol ombokning pga inställt flyg ? någon som bokat deras stopover offer i IST - hur gjorde ni det på en award?
 

Tamas

Medlem
Provade i sppen och manage booking med 117 numret, sesting ok, men jag kunde inte boka deras stopover erbjudande. har jag någon rätt till ersättning för hotell då jag fick en 24 tim invol ombokning pga inställt flyg ? någon som bokat deras stopover offer i IST - hur gjorde ni det på en award?
Ingen rättighet till logi i detta fallet. Men är det inte så att det finns något TK biljetnummer bakom 117- stock? Eller är det bara PNR som skiljs åt?
 

plover

Medlem
Tack, jag har 117- och sedan 10 siffror. kunde regga dem i TK appen och fick upp detsljerna inkl leg by leg, men när jag försökte addera en stopover free night gick jag bet.
 
Toppen