Senaste nytt

1:05 connection Terminal C till B på Newark (EWR)

Stenis32

Medlem
Hej,

Ändrade flygtider gör att vi anländer Newark (EWR) Terminal C med United och har 1:05 på att ta oss till Terminal B för vidare flyg med SAS SK904 hem. Räcker 1:05 och finns det transfer airside som gör man slipper security?

/Stenis
 

airac

Medlem
Det finns en airside transfer bus. 1:05 bör räcka om det inte blir förseningar men någon tid för loungen blir det ej.
 
Hej,

Ändrade flygtider gör att vi anländer Newark (EWR) Terminal C med United och har 1:05 på att ta oss till Terminal B för vidare flyg med SAS SK904 hem. Räcker 1:05 och finns det transfer airside som gör man slipper security?

/Stenis
Har gjort ungefär samma några gånger och som @airac skriver borde du hinna om det inte blir förseningar. Däremot är det lätt att missa bussens upphämtningsplats, ganska dåligt skyltat men vill minnas att det var vid gate 70 eller liknande.
 

fcx

Medlem
För info så går transferbussen inte dygnet runt, utan den börjar gå någon gång på eftermiddagen. Ska man med SAS är det inte ett problem, för vid den tiden går den.
 

Canadien

Medlem
United är ofta sena med mer än 30 min in till Newark på eftermiddagarna, så bli inte förvånad om det blir tight. Jag har vid två tillfällen bytt (gratis) till en tidigare flight när jag haft korta connections, genom att vara på flygplatsen flera timmar före utsatt tid, och bägge gångerna har min orginalflight varit så sen att jag troligen missat min SAS longhaul om jag stannat på orginalbokningen. Nu reser jag i princip alltid ensam och med Star Gold, och alltid utan incheckat bagage, så det ökar ju chanserna att komma med ett tidigare flyg.
 
Har gjort ungefär samma några gånger och som @airac skriver borde du hinna om det inte blir förseningar. Däremot är det lätt att missa bussens upphämtningsplats, ganska dåligt skyltat men vill minnas att det var vid gate 70 eller liknande.

Gate 78 om jag inte missminner mig. Hur som helst är det dåligt skyltat, men 1:05 bör fungera. Jag har själv använt bussen när jag hade mindre än en timme mellan flyg från SFO och sedan byte till EWR-CPH.
 

Kimmen00

Medlem
Hej,

Ändrade flygtider gör att vi anländer Newark (EWR) Terminal C med United och har 1:05 på att ta oss till Terminal B för vidare flyg med SAS SK904 hem. Räcker 1:05 och finns det transfer airside som gör man slipper security?

/Stenis

Jag skulle byta till tidigare flyg.. Har dåliga erfarenheter av United på EWR.. Ofta sena, taxa runt etc. Har 2 ggr missar connecting till Sverige pga detta. Därför ser jag till att alltid ha 2 h transfer i USA
 

Stenis32

Medlem
Blev ett tidigare flyg. Enligt SAS så var 1:05 inte giltigt och det hade bokats om "automatiskt" så småningom.
 
Toppen