Senaste nytt

Är SAS servicedesk på Arlanda öppen?

FFlash

Medlem
Frågade precis i Service Desk och hon som satt där sa att det varierar lite beroende på personaltillgänglighet..
Men som oftast har de öppet mellan 6- 20 enligt henne. Frågade specifikt om morgondagen.

Jag hade inte tid att gå o prata då jag såg final call och fick springa, gate closed var det sen men de slapp mig in iaf
Och då kasserar jag 24 segment på en gång
 

011430121

Medlem
Frågade precis i Service Desk och hon som satt där sa att det varierar lite beroende på personaltillgänglighet..
Men som oftast har de öppet mellan 6- 20 enligt henne. Frågade specifikt om morgondagen.
Vi skall komma ihåg att det fortfarande är pandemi i samhället, det kan ibland bli så att ett medarbetare stannar hemma på grund av sjukdom eller vabbar, det kan dröja ett tag innan det kommer in en ersättare. (tror att det händer på de flesta arbetsplatser)
De gånger jag ha varit på Arlanda så har det alltid varit bemannat sedan de flyttade mitt emot gate 4, innan någon frågar så har jag bara besökt servicecenter 1 gång på ca 15 flygningar, en ombokning som sköttes 100% smidigt hade en icke ombokningsbar plusbiljett som bokades om)
 

GOTBound

Medlem
Servicedisken var öppen när jag passerade förbi strax efter 07:30, idag behövde jag inte nyttja den då kön till incheckning på GOT för Plus/Business var kort så jag hann få mina boardingkort för retur-delen av dagens resa utskrivna redan där.
 

intuition

Medlem
Är service disk bemannad på kvällen? Anländer i kväll 2230 pga försening och är ombokad på anslutning först i morgon bitti.
Bör jag leta efter service personal och ev hotell voucher eller bör jag boka själv redan nu, för att kunna komma i säng så tidigt som möjligt?
 

intuition

Medlem
All's well that ends well!

Bokade snabbt Clarion precis innan dörrarna stängdes på flyget till Arlanda. Väl uppe i luften kommer pursern till mig:
- You got mail!

Då har hon fått ett ACARS med tydliga instruktioner att Mr Intuition ska gå till baggage-servicen i ankomsthallen för att få sin hotell-voucher. Jaja, duktig som man är gör man ju det och tänker att det där med Clarion kan jag glömma, hoppas de är snälla och låter mig avboka iaf.

Fast SAS-vouchern är för Clarion, så jag stolpar dit och förklarar. Inga problem, säger de, det fixar vi. Och jag ser ju att du är medlem så poäng får du så klart för voucher-bokningen. Nu är tyvärr alla sviter tagna, men ett deluxe-rum kan vi i alla fall skaka fram.

För att återgå till ämnet, service desken vid gate 1 airside är alltså stängd på kvällen, men baggage-disken är ju bemannad och hanterar diverse ärenden.
 

trekker

Medlem
All's well that ends well!

Bokade snabbt Clarion precis innan dörrarna stängdes på flyget till Arlanda. Väl uppe i luften kommer pursern till mig:
- You got mail!

Då har hon fått ett ACARS med tydliga instruktioner att Mr Intuition ska gå till baggage-servicen i ankomsthallen för att få sin hotell-voucher. Jaja, duktig som man är gör man ju det och tänker att det där med Clarion kan jag glömma, hoppas de är snälla och låter mig avboka iaf.

Fast SAS-vouchern är för Clarion, så jag stolpar dit och förklarar. Inga problem, säger de, det fixar vi. Och jag ser ju att du är medlem så poäng får du så klart för voucher-bokningen. Nu är tyvärr alla sviter tagna, men ett deluxe-rum kan vi i alla fall skaka fram.

För att återgå till ämnet, service desken vid gate 1 airside är alltså stängd på kvällen, men baggage-disken är ju bemannad och hanterar diverse ärenden.
Har haft blandad kompott med SAS i just detta ämnet. Fick en försenad flight via CPH och blev uppringd av SAS och fick berättat att de bokat hotell åt mig. Jag hade proaktivt redan bokat och väl på hotellet som var samma som SAS "bokat" fann ingen bokning från SAS.
 
klm däremot har missat anslutning flera ggr.bara gå till automat slå in bokningsnr. ut spottar buss transport hotell voucher och matvoucher skillnad det.trots att kl. var 2 på natten
 
Toppen