Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Emil123

Medlem
Funderar på resa till Hawaii i sommar, någon som åkt vägen via TYO, xxx-HND/NRT-HNL, det är inga problem att boka? Även tittat vägen via SFO/LAX, men om jag förstått så är det väldigt dåligt med biz-platser där sista biten? Syns inget på awardfares, antar det har att göra med att SAS inte visar United så jag måste titta via United/ACs hemsida?
 

Jannes

Medlem
Någon som flugit turkish i business mellan DXB och IST? Jag var nära på att boka men hejdade mig när jag såg en trip report på youtube där stolarna ser fruktansvärda ut.

Här är videon:

Min fråga: Är det verkligen sådär illa? Eller hade personen i fråga en enorm otur och fick en A330-200?
Enligt awardfares är ”min” eventuella biljett på en A330-300.

Tacksam för hjälp av någon erfaren.
Baserat på att planet verkar ha 7 rader med Business, så verkar det vara en A330-300 av denna stil: https://www.aerolopa.com/tk-33s
De andra A330-200/300 har 3, 4 eller 5 rader. OBS, granska bilderna på Aerolopa noggrannt. Det finns en indikation på att -200 med 4 rader kan vara likadana stolar, medan de med 3 rader har liknande stolsbild som -300 med 5 rader.

A330-200 med 3 rader: https://www.aerolopa.com/tk-332
A330-200 med 4 rader: https://www.aerolopa.com/tk-33a
A330-300 med 5 rader: https://www.aerolopa.com/tk-333

Så ifall det är 3 eller 5 rader borde vara ok. Den med 4 rader är osäkert.

EDIT: Såhär kan en -200 med 4 rader se ut tydligen: https://www.offthebeatenpoints.com/review-turkish-airlines-business-class-a330-200-ist-fra/
 

Soetflyg

Medlem
Baserat på att planet verkar ha 7 rader med Business, så verkar det vara en A330-300 av denna stil: https://www.aerolopa.com/tk-33s
De andra A330-200/300 har 3, 4 eller 5 rader. OBS, granska bilderna på Aerolopa noggrannt. Det finns en indikation på att -200 med 4 rader kan vara likadana stolar, medan de med 3 rader har liknande stolsbild som -300 med 5 rader.

A330-200 med 3 rader: https://www.aerolopa.com/tk-332
A330-200 med 4 rader: https://www.aerolopa.com/tk-33a
A330-300 med 5 rader: https://www.aerolopa.com/tk-333

Så ifall det är 3 eller 5 rader borde vara ok. Den med 4 rader är osäkert.

EDIT: Såhär kan en -200 med 4 rader se ut tydligen: https://www.offthebeatenpoints.com/review-turkish-airlines-business-class-a330-200-ist-fra/


Tack snälla för att du tog dig tid!!
 
Bokat en award till Japan i vinter (2 pax), men måste pussla ihop sista benet bara och hittar inga bra alternativ.

Rutten i dagsläget ser ut som följande:

27 DEC 2024 VIE - MUC 06:55 (framme 07:55)
27 DEC 2024 MUC - HND 12:45
09 JAN 2025 HND - MUC 10:45 (framme 17:15)
09 JAN 2025 MUC - VIE 19:15 (framme 20:20)
10 JAN 2025 VIE - ARN 06:50

Behöver alltså som sämst få till ett ben ARN - VIE 26 dec på kvällen och ta en natt i Wien både dit och hem.
Planen har varit att bryta ut VIE-benet för att åka direkt ARN - MUC samt MUC - ARN, men hittar retande nog inget passande.

Hur ska man tänka här? Is i magen och hålla koll på bokningsläget för att kunna boka med LH eller får man bita i det sura äpplet och lägga på ARN - VIE den 26 dec?
 

fcx

Medlem
Bokat en award till Japan i vinter (2 pax), men måste pussla ihop sista benet bara och hittar inga bra alternativ.

Rutten i dagsläget ser ut som följande:

27 DEC 2024 VIE - MUC 06:55 (framme 07:55)
27 DEC 2024 MUC - HND 12:45
09 JAN 2025 HND - MUC 10:45 (framme 17:15)
09 JAN 2025 MUC - VIE 19:15 (framme 20:20)
10 JAN 2025 VIE - ARN 06:50

Behöver alltså som sämst få till ett ben ARN - VIE 26 dec på kvällen och ta en natt i Wien både dit och hem.
Planen har varit att bryta ut VIE-benet för att åka direkt ARN - MUC samt MUC - ARN, men hittar retande nog inget passande.

Hur ska man tänka här? Is i magen och hålla koll på bokningsläget för att kunna boka med LH eller får man bita i det sura äpplet och lägga på ARN - VIE den 26 dec?
Det där är ju under en intensiv period, så lägg på så att du har en komplett resa nu medans det finns platser. Sen lär det ju vara svårare att ta bort VIE efter 1 september.
 

quoku

Medlem
Bokat en award till Japan i vinter (2 pax), men måste pussla ihop sista benet bara och hittar inga bra alternativ.

Rutten i dagsläget ser ut som följande:

27 DEC 2024 VIE - MUC 06:55 (framme 07:55)
27 DEC 2024 MUC - HND 12:45
09 JAN 2025 HND - MUC 10:45 (framme 17:15)
09 JAN 2025 MUC - VIE 19:15 (framme 20:20)
10 JAN 2025 VIE - ARN 06:50

Behöver alltså som sämst få till ett ben ARN - VIE 26 dec på kvällen och ta en natt i Wien både dit och hem.
Planen har varit att bryta ut VIE-benet för att åka direkt ARN - MUC samt MUC - ARN, men hittar retande nog inget passande.

Hur ska man tänka här? Is i magen och hålla koll på bokningsläget för att kunna boka med LH eller får man bita i det sura äpplet och lägga på ARN - VIE den 26 dec?
Beroende på hur flexibla ni kan tänka er vara med var ni utgår från, så finns direktflyg till MUC på dina ut- och inresedatum om du startar på GOT eller CPH som också fungerar med långa benen.
 

BCflyer

Medlem
Har ett par Star Alliance 2-4-1 bokningar som jag vill ändra i. Tillgänglighet finns på hemsidan (SAS start Alliance EB). När jag ringer in får jag höra att platserna endast finns för nybokning och inte ombokning. Första samtalet gällde Turkish, så då fick jag acceptera det. Nu sa en annan agent samma sak gällande Lufthansa. Är detta något nytt?
 
Har ett par Star Alliance 2-4-1 bokningar som jag vill ändra i. Tillgänglighet finns på hemsidan (SAS start Alliance EB). När jag ringer in får jag höra att platserna endast finns för nybokning och inte ombokning. Första samtalet gällde Turkish, så då fick jag acceptera det. Nu sa en annan agent samma sak gällande Lufthansa. Är detta något nytt?
Nej inget nytt, vanligt numera.
Märkt det ofta på LH
 

Isac85

Medlem
Hej

Behover lite hjalp med att forsta utrakningen av merkostnaden i poang for ombokade resor:
Det ror sig om nedan:

RESA 1 (2 vuxna, 1 barn):

Utresa:
RSW-EWR-CPH, StarA, Economy

Inresa:
CPH-LHR-ORD-RSW, StarA, Economy

For ovan bokning anvandes en Amex 2-1



Ombokad till

Utresa:
MIA-YYZ-CPH, StarA, Economy

Inresa:
CPH-NYC, SAS, Business

For ovan bokning anvandes samma Amex 2-1


Poangskillnad: ?


RESA 2 (1 vuxen):

Utresa:
MIA-LIS-CPH, StarA, Business

Inresa:
CPH-KEF-NYC, StarA. Economy


Ombokad till

Utresa:
MIA-LIS-CPH, StarA, Economy

Inresa:
CPH-NYC, SAS, Business

Poangskillnad: ?


Tacksam for svar!
 
Toppen