Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

Hachans

Medlem
Känns som en nergång för EBD dock har jag inte direkt koll på Skyteam.

Diamonds stora fördelar har ju varit specifika för SAS, inte för hela alliansen så det är nog hugget som stucket. Jag antar att Diamonds specifika fördelar finns kvar hos SAS även efter alliansbytet.

Känns som en förbättring för EBS.

Japp, EBS får ett litet lyft med bättre prioboarding etc.
 

B79

Medlem
Alliansmässigt
Gratis bagage på Light/Basic biljetten
Gratis eller rabatterad pris på emergency exit, preferred säte
Lounge för +1 oavsett Skyteam flyg
Men man behöver också lägga till saker som man förlorar:
Ingen lounge på inrikesflyg (inklusive flyg inom USA) om man inte har anslutning till/från en internationell flygning
 

Hachans

Medlem
Men man behöver också lägga till saker som man förlorar:
Ingen lounge på inrikesflyg (inklusive flyg inom USA) om man inte har anslutning till/från en internationell flygning

Det finns ju inget som säger att SAS inte kan ha det för sina egna kunder inrikes.

Och det är ju inte jätteofta man befinner sig utomlands och ska flyga domestic utan anslutning utomlands. Men det är klart det blir en förlust.
 

mha321

Medlem
Det finns ju inget som säger att SAS inte kan ha det för sina egna kunder inrikes.

Och det är ju inte jätteofta man befinner sig utomlands och ska flyga domestic utan anslutning utomlands. Men det är klart det blir en förlust.
Jag tror vi kan räkna med att SAS behåller det för sina egna kunder på inrikes i SE/NO/DK. Skulle förvåna mig mycket om de tar bort det. Intressanta frågan där ser jag snarare som ifall "utomstående Elite Plus" får lounge på inrikes i Sverige.

Sjäv flyger jag nog domestic-utomlands-med-lounge oftare än inrikes, så det varierar. (Flyger jag från hemmaflygplats på inrikes så blir det sällan lounge, det är direkt från security till boarding som gäller)
 

guwonder

Medlem
Det finns ju inget som säger att SAS inte kan ha det för sina egna kunder inrikes.
SAS kan ge loungetillträde till SAS egna lounger för inrikesflyg. SAS kan fortsätta tillhandahålla SAS lounge för inrikesflyg.

Delta kommer att neka Delta lounge tillgång till SkyTeam ElitePlus-passagerare utan ett internationellt flyg samma dag.

Många USA-baserade (och vissa Kanada-baserade) EBG/EBD-resenärer kommer att förlora på tillgång till amerikanska och kanadensiska lounger på grund av SkyTeams policy. Vissa mycket frekventa USA-besökande skandinaviska EBG/EBD-resenärer kommer också att förlora tillgång till loungen.
 
Last edited:
Toppen