Senaste nytt

Lufthansa moment 22 [LH strejk 27/7 2022]

GOTBound

Medlem
Lufthansa har ingen egen personal på BRU, det rationaliserades bort för några år sedan… samma för Swiss och Austrian. Brussels Airlines personal är tyvärr helt oberäkneliga, det beror ofta på individens humör för dagen eller om man har ett svart kort att vifta med medan man klagar… Håller tummarna för er!
Tack.
De kort vi har att vifta är de som det står SAS EuroBonus på, ett i guld och ett svart-pärlvitt, tyvärr inget svart Miles & Mores.
 

Valley

Medlem
Tankarna för mig till en hemresa fr Rom där jag redan från start vet att allt skiter sig i slutändan pga av försening från Rom.
Ingen där vill bry sig. Fick ta det i München. De ville inte bry sig. Fick ta det i Köpenhamn. Som bokar om mig till nästa dag……:confused:
 

GOTBound

Medlem
Nu har vi landat på BRU…
En representant från Air Malta möte oss med hotell voucher, då han hörde att vi hade slutdestination GOT så ringde han gaten och SN för stycke om vi kunde komma med på GOT flyget, efter ett par samtal : GOT flyget överbokad med 8 personer så ingen stand by där för oss tyvärr… fortsättning följer!
 

henrik l

Medlem
LH policy är att bara boka om till LH group flyg, så det stämmer. Jag har stångat med dem förra året om en resa till Minsk. Min erfarenhet finns beskriven i Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter.

Sök i tråden efter mina andra inlägg. Det slutade i alla fall med att jag köpta nya biljetter själv och att LH senare återbetalade skillnaden i biljettpris.

Tyvärr funkade inte länken. Men det verkar som bästa alternativet är att vi åker till Munchen imorgon och sedan får dom ta hand om oss där. Såvida dom inte vill boka oss med SAS PMO-ARN-GOT.
 

GOTBound

Medlem
Vi tog vägen förbi Bryssel Airlines servicedesk och de kunde absolut inte hjälpa oss och det var så fel att LH skickat oss till BRU för SN har inget ansvar för LH flighter även om det är code-share SN flight nummer på just våra biljetter och inte LH flight nummer… vi gör ingenting PUNKT!

Helt plötsligt uppenbarade sig en manager och såg mitt Eurbonus Diamond kort, kollade på dokumenten som jag lämnat över och viskade ngt till agenten på flamländska, jag uppfattade SAS top tier [vilket teknisk sett är fel ;)] och business class, helt plötsligt kunde de söka flyg men hittade inga, efter mycket knappande hamnade vi stand by på GOT flygen imorgon och jag fick fyra stycken boarding card, agenten meddelade även att våra väskor kommer skickas med det flyg vi kommer med på.

Kuriosa, AirTagsen visar att väskorna är här på BRU.

Air Malta hade fixat två rum åt oss på flygplats Sheraton samt 4st €34 vouchers till mat dryck i restaurangen och/eller baren :cool:.
Btw, lååååång kö till check in, Bonvoy Gold gjorde dock processen snabb och smidig för oss… många surar miner och muttrande på franska men just då och där orkade jag inte var ödmjuk överhuvudtaget.

Jag har dock en annan kreativa idé map. tvåfrontskrig, mer om det imorgon…

God natt.
 
Last edited:

Tomas E

Medlem
Hoppas att det löser sig imorgon! Mitt intryck när jag jobbade några år i Bryssel för en del år sedan är att det är ett land där det inte nödvändigtvis lönar sig att bli överdrivet arg (på tyskt eller amerikansk manér) när saker inte funkar. De är ganska bra på att slå ut armarna, säga "c'est pas moi" och helt stänga öronen för klagomål - särskilt den franskspråkiga delen av befolkningen. Trots det kan det ibland löna sig att vara tålmodig och envis på ett inte alltför aggressivt sätt, även när det verkar som att de inte längre vill bry sig. De är trots allt inte lika benägna som fransmännen på att börja skälla tillbaka, såvida man inte tvingar dem att stanna kvar längre på jobbet än de tänkt sig. ;)
 

Kris

Medlem
Vi tog vägen förbi Bryssel Airlines servicedesk och de kunde absolut inte hjälpa oss och det var så fel att LH skickat oss till BRU för SN har inget ansvar för LH flighter även om det är code-share SN flight nummer på just våra biljetter och inte LH flight nummer… vi gör ingenting PUNKT!

Helt plötsligt uppenbarade sig en manager och såg mitt Eurbonus Diamond kort, kollade på dokumenten som jag lämnat över och viskade ngt till agenten på flamländska, jag uppfattade SAS top tier [vilket teknisk sett är fel ;)] och business class, helt plötsligt kunde de söka flyg men hittade inga, efter mycket knappande hamnade vi stand by på GOT flygen imorgon och jag fick fyra stycken boarding card, agenten meddelade även att våra väskor kommer skickas med det flyg vi kommer med på.

Kuriosa, AirTagsen visar att väskorna är här på BRU.

Air Malta hade fixat två rum åt oss på flygplats Sheraton samt 4st €34 vouchers till mat dryck i restaurangen och/eller baren :cool:.
Btw, lååååång kö till check in, Bonvoy Gold gjorde dock processen snabb och smidig för oss… många surar miner och muttrande på franska men just då och där orkade jag inte var ödmjuk överhuvudtaget.

Jag har dock en annan kreativa idé map. tvåfrontskrig, mer om det imorgon…

God natt.
Bravo! Nu verkar det hände grejer. Verkar ju som att spänningen kan vara över redan idag... :) Håller tummarna.
 

GOTBound

Medlem
Nu är vi på The Loft efter god natts sömn, stand by på SN2317. Jag har dubbel och trippelkollat att vår Star Alliance tier är kopplade till våra boarding kort, senast nu i loungen och då såg agenten att så inte var fallet, jag kommer be gaten kolla detta igen.
 
Toppen