Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Mastercard 27-29 maj 2022

Berglund

Medlem
Varför ska man ens behöva anmäla sig?
Borde gå på automatik kan man tycka o_O
Matbutiker gör likadant med kuponger som du måste klippa ut, ta med till butik, signera och lämna över före betalning. På så sätt slipper man ge rabatt till alla som skulle köpt ändå. Varför ge bort något gratis eller rabatterat till någon som ändå inte märker eller uppmärksammar rabatten?
 

intuition

Medlem
Man kunde tänka sig ett smartare system för det hela.
Öppna en sektion på "mina sidor" (antingen hos SEB eller hos SAS) med aktuella erbjudanden. Så får folk signa upp där. Då slipper man strulet med mail som måste komma fram.
 

Berglund

Medlem
Man kunde tänka sig ett smartare system för det hela.
Öppna en sektion på "mina sidor" (antingen hos SEB eller hos SAS) med aktuella erbjudanden. Så får folk signa upp där.
Människan är av naturen lat.

Allt som kräver egen uppsökande verksamhet, såsom att gå och kika på något bolags webbsida än mindre om det kräver inloggning, gör att en mycket stor andel faller ifrån direkt.

Epostreklam fungerar därför att det pushas ut till dig, folk tar emot utan egen insats. Matas, utan egen ansträngning. Då når man fler, vilket är precis vad man vill genom att SAS reklammail innehåller dels resereklam men även alla möjliga andra partnererbjudanden och rabatter.

Därför är det inte så smart att ha det på webbsidan. Att några stycken inte får eposten är ett mindre, fullt acceptabelt, problem. Det är den stora massan av medlemmar man vill åt, lite ”spill och förluster” längs vägen kan man leva med när man driver massmarknadsföring.
 

intuition

Medlem
Jag menar att man behåller e-post-pushen. Det är bara det att man faktiskt publicerar sina erbjudande på sin egen sajt (eller i det här läget under SEBs kortkonto sajt) så att e-posten inte är enda vägen in.
 

M.K

Medlem
Någon mer som har probem med bruten limit? Redan. Kan man dunka in x3 typ eller mer på fredagen?
 

ante_77

Medlem
Någon mer som har probem med bruten limit? Redan. Kan man dunka in x3 typ eller mer på fredagen?

Det finns månader då jag har fått betala ”räkningen” 3 ggr eller något sådant, då jag nått min kreditgräns.
Det ska läggas till att min kreditgräns är så pass låg så det är inget kort för större utsvävningar.
 

MrRob

Medlem
Någon mer som har probem med bruten limit? Redan. Kan man dunka in x3 typ eller mer på fredagen?

SEB brukar inte uppskatta om man ligger på "plus"-saldo så mitt förslag är att aldrig återbetala mer än du är skyldig. Men däremot att fylla på krediten under månaden (upp till min kreditgräns) har jag gjort i åratal utan att de hört av sig.
 
Hej! Har har pratat med SAS support mer än 5 gånger nu och de har försökt att skicka mailet till 2 olika adresser men jag fick ingenting ( fick Mail sista 4 kampanjer). Nu sitter det med SAS IT support och sista dagen att anmäla är imorgon. MC support säger att det ligger helt med SAS och de kan inte hjälpa. Finns det nån med tips? Nån som har haft succé att registrera i efterhand? Jag har bett dem på båda MC och SAS sidan att skriva i profilen att jag ringde och försökt att registrera innan 13 maj. Nåt mer man kan göra? Tack på förehand!

Jag löste det genom att ringa SAS svensk kundservice. Nyckeln var att inte välja engelska. Svensk agenten skickade mig vidare och då fick jag en svensk agent som hade full koll på situationen och skrev mig på listan manuellt. Tips för framtiden till alla!
 
Jag löste det genom att ringa SAS svensk kundservice. Nyckeln var att inte välja engelska. Svensk agenten skickade mig vidare och då fick jag en svensk agent som hade full koll på situationen och skrev mig på listan manuellt. Tips för framtiden till alla!
Njaa, jag ringde tre gånger och ingen hade koll. De två första hade sagt att de skulle skriva in mig manuellt men ingen hade gjort det (Jag ringde igen för att de sagt att jag skulle få bekräftelse via mail men inte fått).

Allt löste sig från SAS själva, då dom skickade ut mailet igår, så jag kunde registrera mig själv.
 

infosky

Medlem
Njaa, jag ringde tre gånger och ingen hade koll. De två första hade sagt att de skulle skriva in mig manuellt men ingen hade gjort det (Jag ringde igen för att de sagt att jag skulle få bekräftelse via mail men inte fått).

Allt löste sig från SAS själva, då dom skickade ut mailet igår, så jag kunde registrera mig själv.

Jag parade med SAS MC kundtjänst och dem skulle också lägga till mig manuellt, han sa att man förmodligen skulle få någon typ av bekräftelse nästa vecka. Men vi får se hur det går... :rolleyes:
 
Toppen