Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Mastercard 27-29 maj 2022

Ett tips för lite fler poäng under denna typen av kampanjer och när man använder Curve med gbit är att inte låta Curve växla köp i utländsk valuta. Ställ in underliggande kort på den lokala valutan och sedan SAS MC på samma valuta vid gbit. Då blir det förstås SAS MC växlingsavgift men det kanske det är värt. Sedan kan det vara en idé att ställa SAS MC på euro under hela juli men här gäller det att se upp för curves växlingsavgifter (fair FX och helger!), speciellt om man inte har black eller metal.
 

ptotheg

Medlem
Den här urusla limiten på SAS MC vs Amex är ju en begränsning. Inget problem att få 200k+ i kredit hos Amex men SEB tjafsar för allt över 30?
 

jonten

Medlem
Den här urusla limiten på SAS MC vs Amex är ju en begränsning. Inget problem att få 200k+ i kredit hos Amex men SEB tjafsar för allt över 30?
Det handlar nog mer om din ekonomi än ngt annat, jag har två CC ifrån SEB, tror jag har 120 i kredit på dem tillsammans. Inga frågor när jag ansökte. Skulle jag behöva mer så betalar jag in under månaden och minskar skulden.
 

ptotheg

Medlem
Det handlar nog mer om din ekonomi än ngt annat, jag har två CC ifrån SEB, tror jag har 120 i kredit på dem tillsammans. Inga frågor när jag ansökte. Skulle jag behöva mer så betalar jag in under månaden och minskar skulden.

Måste erkänna att det var innan pandemi jag försökte ändra senast. Ska ta ett varv till. Min upplevelse då var att man var betydligt mer restriktiva än amex!

Nåja kampanjen maxad för min del och det var väl målet! Kul att vara igång med gbit också
 

Tomas E

Medlem
Den här urusla limiten på SAS MC vs Amex är ju en begränsning. Inget problem att få 200k+ i kredit hos Amex men SEB tjafsar för allt över 30?
Åtminstone i inloggat läge kan du se:
"Du väljer själv vilken köpgräns du vill ha upp till 20% av din årsinkomst."
Så om din årsinkomst är mer än 150', och du inte döljer några andra synder för oss :D, bör du kunna få mer än än 30'.
 

Berglund

Medlem
Min upplevelse då var att man var betydligt mer restriktiva än amex!
Det är riktigt. SEB Kort AB har en annan riskaptit/-profil än vad Amex är villiga att acceptera. Det står varje kreditgivare fritt att ange sina villkor, det är ju tack o lov ingen kommuniststat där alla kreditgivare ”måste” erbjuda samma villkor! Passar inte galoschen får du väl avsluta kortet?!
 

Once56

Medlem
De senaste gångerna det har varit kampanj har jag missat bonusen då köpen bara blivit ”reserverade” under kampanjen och bokförts först på måndagen. Har klagat över detta men bara fått nonsens-svar tillbaka. ”Vi rår inte över det, det är butikens/SAS/hotellets transaktioner som fördröjs”. Ser nu att av fredagens 12 inköp, har ett! blivit bokfört, övriga står som ”reserverade” detsamma gäller samtliga gjorda igår. Känns lite som att det är ett lotteri om man får dubbla poäng eller ej. Någon annan som har samma erfa, eller har jag bara haft ”otur”?
 
Screenshot_20220529-135448.jpg
De senaste gångerna det har varit kampanj har jag missat bonusen då köpen bara blivit ”reserverade” under kampanjen och bokförts först på måndagen. Har klagat över detta men bara fått nonsens-svar tillbaka. ”Vi rår inte över det, det är butikens/SAS/hotellets transaktioner som fördröjs”. Ser nu att av fredagens 12 inköp, har ett! blivit bokfört, övriga står som ”reserverade” detsamma gäller samtliga gjorda igår. Känns lite som att det är ett lotteri om man får dubbla poäng eller ej. Någon annan som har samma erfa, eller har jag bara haft ”otur”?
Många köp står visserligen som reserverade hos mig fortfarande men de finns med i Eurobonus-listan också, två rader/poäng för varje köp. Se exempel i bilden.
 
Toppen