Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

FlyHi

Medlem
Då återstår det att alltså se hur det ser ut när någon testpilot får igenom ett bud med pengar.
Men det verkar väl rimligt att tro att du kommer att få poäng enligt den ursprungliga bokningens klass när det ser ut så här.
Har fået mere info fra SAS idag.

Man får for oprindelig bookingklasse + fast antal point for upgrade.

Som noget nyt modtager man også det faste antal point hvis man opgraderer en awardbooking med cash.
 

folo

Medlem
Intressant med baspoängstillägg på cashuppgraderade bonusbiljetter. Känns dock som en rätt klen tröst eftersom long haul C (och F) där man normalt får mest värde inte kan uppgraderas. Inom Europa är väl många (iaf BC:iter) ändå FlyPremium-uppgraderade till Plus.

@FlyHi Har SAS sagt något om +25% bonus på för EBG+ på de fasta extra baspoängen vid cashuppgradering?

Man skulle ju kunna hoppas på att SAS tar tillfället i akt och differentierar lite för sina elites. T.ex. +10% för EBS, +25% för EBG och +50% för EBD.
 

M.K

Medlem
Jag måste också kommentera detta. Jag gillade att uppgradera till bekvämare klass med poäng upptjänade från uppdragsgivare. Skattefritt och fint visa upp vid frågor.

I framtiden kommer jag fortsatt uppgradera billiga F&F Plus på longhaul med poäng just av detta skäl, men utan mer statuspoints. Helt inaktuellt med cashuppgraderingar. Lösningen får väl bli ett Elite igen vissa år för mitt EBD.
 
Last edited:
Värt att notera att det nu går att uppgradera från Plus till Business även med spädbarn i armarna, man får dock betala för spädbarnet också. Då antar jag att spädbarnet får en plats också?
 

lorimar

Medlem
Nu är förutsättningarna tydligare beskrivna på den här sidan:

"Om du vinner ett bud på en SAS Upgrade tjänar du poäng enligt din ursprungliga bokningsklass. Använder du ett betalkort för din budgivning och vinner den, tjänar du ytterligare Baspoäng på köpet av din uppgradering enligt din nya reseklass och destination. Observera! Du tjänar inte in några ytterligare poäng om du betalar din uppgradering med poäng."
SAS – tjäna och använd poäng | SAS
 

011430121

Medlem
Betyder detta om jag har en SAS Plus Smart på långlinjerna så erhåller jag endast 1500 poäng ytterligare för uppgraderingen till Business där jag har kanske betalt mellan 4000-5000 kr med mitt kreditkort för uppgraderingen?
 

Doctor-X

Medlem
Nu är förutsättningarna tydligare beskrivna på den här sidan:

"Om du vinner ett bud på en SAS Upgrade tjänar du poäng enligt din ursprungliga bokningsklass. Använder du ett betalkort för din budgivning och vinner den, tjänar du ytterligare Baspoäng på köpet av din uppgradering enligt din nya reseklass och destination. Observera! Du tjänar inte in några ytterligare poäng om du betalar din uppgradering med poäng."
SAS – tjäna och använd poäng | SAS

Undra om det blir 25% extra (som EBG/EBD) på de ytterligare baspoängen man erhåller vid uppgradering av pengar eller ej?
 

mha321

Medlem
Nu är förutsättningarna tydligare beskrivna på den här sidan:

"Om du vinner ett bud på en SAS Upgrade tjänar du poäng enligt din ursprungliga bokningsklass. Använder du ett betalkort för din budgivning och vinner den, tjänar du ytterligare Baspoäng på köpet av din uppgradering enligt din nya reseklass och destination. Observera! Du tjänar inte in några ytterligare poäng om du betalar din uppgradering med poäng."
SAS – tjäna och använd poäng | SAS

Sedär. Det tog många försök men äntligen har de lyckats skriva vad de faktiskt menar.

Och budskapet är ju tydligt - den som använt plusgrade för att tjäna mer poäng, göre sig icke besvär i framtiden.
 
Toppen