Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Brandten

Medlem
Bokade nyss en liten tripp till Malaysia men då jag var tvungen att applicera 2st vouchers för 3 resenärer på SAS Star Alliance bokningssidan så gjorde jag 2st parallella bokningar i två browsers.

Tänkte inte mer på detta innan jag fick mail från Amex att dom ville uppmärksamma om valutaväxlingsavgiften i EUR på 1,879% över den referensväxelkurs bla bla bla... (3278 SEK var resan på). Fan... klantarslet satt ju på VPN "i Tyskland". :D

Nu till frågan: Gör om gör rätt, eller låta vara?
 

igelkotten

Medlem
Bokade nyss en liten tripp till Malaysia men då jag var tvungen att applicera 2st vouchers för 3 resenärer på SAS Star Alliance bokningssidan så gjorde jag 2st parallella bokningar i två browsers.

Tänkte inte mer på detta innan jag fick mail från Amex att dom ville uppmärksamma om valutaväxlingsavgiften i EUR på 1,879% över den referensväxelkurs bla bla bla... (3278 SEK var resan på). Fan... klantarslet satt ju på VPN "i Tyskland". :D

Nu till frågan: Gör om gör rätt, eller låta vara?

Det är 62 kronor vi snackar om eller. Svaret på frågan är självklart "låt det vara" :)
 

Brandten

Medlem
Det är 62 kronor vi snackar om eller. Svaret på frågan är självklart "låt det vara" :)
Inte sett något på kontoutdrag än och det är väl dessa % + någonting mer som läggs på. Men utan att jag specificerade det i min fråga så blev jag fundersam över andra grejer som kan strula med återbetalning vid inställt / ersättning eller whatever men jag låter det vara. :)
 

Mr Basic

Medlem
Hade glömt att en av mina vouchers pga avbokning gick ut nu 31 mars. Så det blev en liten paniksök som resulterar i en knapp vecka i södra Kalifornien, bokad med en dryg halvtimme kvar till midnatt.
I paniken tror jag du missade att du har 2 månader på dig….

Snubblande nära att boka Economy åt ena hållet tå biljettypen "bytte" när jag gick vidare i flödet.
Kanske SAS nya grepp för att spara? :rolleyes: En enhancement mao. :D
 

Kimmen00

Medlem
En ändring av Turkish i sin tidtabell gjorde att jag kunde ändra vår flygning till Malaysia i påsk.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 23 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Osäkert läge om man kommer in i Malaysia fortfarande? Och gör man det verkar det vara så mkt begränsningar i rörlighet/munskydd etc att semestern inte lär bli så kul.
Det får bli USA till påsken istället. Ringde in och eftersom ändring skett kunde jag avboka, voucherna skulle förlängas till sista feb 2022 (då denna resa bokades typ hösten 2019 och förlängts i omgångar, typ bokats om 4 gånger nu). Dock skulle det ta ett par dagar så agenten menade att det gick alldeles utmärkt att boka ny resa med honom nu och sedan ringa in när voucherna har kommit tillbaka i systemet och applicera dem i efterhand. Nytt för mig?

En duktig agent som direkt hittade flighterna jag letat rätt på, fixade platser utan problem och verkade allmänt kunnig och trevlig!
Nu gäller det att inte det blir ngt strul med poängen o vouchers heller...

Bonusprogram: EB
Flygbolag: Swiss och Turkish
Kabinklass: C
Avreseort: Arlanda
Destination: Chicago/Houston open jaw
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 130k (inkl 2 amex 2f1)
Skatter&avgifter (per person): 1301 kr
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): april 2022
Bokad: jan 2022


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN - ZRH, C, A320
ZRH - ORD, C, A330
IAH - IST, C, B777
IST - ARN, C, B73H

Blir påsk i Florida med syskon och syskonbarn som sen tidigare fixat awards till Florida. Separata biljetter köps chicago-florida-houston.

Ringde in idag. Två vouchers tillbaks förlängda till sista mars 2022 så han applicerade dessa i efterhand. Snyggt!
 

Senator

Moderator
Jag hade en intressant diskussion med en kompetent agent idag som fixade följande åt mig:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2022 | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Han insisterade att jag skulle betala telefonavgiften. Jag tyckte inte det var så bra av tre anledningar:
1. Tre personer, två vouchers går inte online
2. Open-jaw (i mitt fall double open-jaw) går inte online
3. Mixade kabiner (ett segment) går inte online

Men han var tydligt att inget av detta var applicerbart i mitt fall. Jag trodde hellre inte double open-jaw är ok?

HUACA för avgiften?
 
Toppen