Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Alexis

Medlem
Här kommer mitt inspel: Det var vi på Chatflights som hittade denna resa åt dig och som du sen bokade på egen hand utan att betala vår bokningsavgift.

Fick bokat en liten turné idag - Behöver dock finjusteras längre fram med bättre tillgänglighet i F. Kom gärna med inspel :)

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines, Thai Airways, Asiana
Kabinklass: SAS Plus, SQ F, TG F, OZ C, LH C, SQ C, TG C
Avreseort: OSL
Destination: SYD
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 120.000
Skatter&avgifter (per person): 3990 NOK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 4 april 2019
Bokad: 10 oktober 2018
Flights:
OSL-CPH SAS PLUS A320-100/200
CPH-SIN SQ F 777-300ER (3h i Private Room)
SIN-SYD SQ C 777-300ER (Destination 4 dagar) (Här ligger det inne en alert på SQ F/Suites samt TG F - något som saknas?)
SYD-BKK TG F 747-400 (21h stopp i BKK)
BKK-ICN TG C 777-200/300 (16h stopp i ICN) (Här ligger det inne en alert på TG F och OZ F - något som saknas?)
ICN-FRA OZ C A380-800 (Här ligger det inne en alert på LH F och OZ F - något som saknas?)
FRA-OSL LH C 737-700
 
Här kommer mitt inspel: Det var vi på Chatflights som hittade denna resa åt dig och som du sen bokade på egen hand utan att betala vår bokningsavgift.
Oavsett vem som har rätt i detta fall så känns det väl sådär fräscht att ett företag går ut och hänger ut någon såhär. Skall kanske starta en ny tråd "grina ut på BC", eftersom vi är snabba att döma resenärer när de klagar på företag.

Om er affärsmodell tillåter folk att få information om flighter som är bokningsbara och sen boka de flighterna själva så borde ni se över er affärsmodell istället för att klaga.
 

bkkosl

Medlem
Oavsett vem som har rätt i detta fall så känns det väl sådär fräscht att ett företag går ut och hänger ut någon såhär. Skall kanske starta en ny tråd "grina ut på BC", eftersom vi är snabba att döma resenärer när de klagar på företag.

Om er affärsmodell tillåter folk att få information om flighter som är bokningsbara och sen boka de flighterna själva så borde ni se över er affärsmodell istället för att klaga.

Jag skrev precis PM till Alexis och ifrågasatte detta. Väntar på svar. Jag har dock betalat 290kr för att deras agent skulle sondera terrängen för denna typen av bokningar så jag ser inte riktigt vad jag har gjort för fel här. Antingen har jag missuppfattat de 290kr eller så vet jag inte?
 

bkkosl

Medlem
Hej!

Jag fick precis ett väldigt trevligt mail från Chatflights där Alexis tar tillbaka sitt uttalande och menade att detta var onödigt från deras sida.

Smidigt löst.
 
Toppen