Vilka växlar pratar du om egentligen? Om det är en 241-voucher inblandad är det helt korrekt att du enbart ska ringa till 018-numret. Ingen annan än de som svarar där ska röra din bokning enligt reglerna.
Ok nu börjar det väl reda upp sig lite.
Det är en 100% SAS ticket med 241.
Trodde att allt med SAS sköttes av SAS efter att det blev möjligt att göra 241-bokningar på hemsidan. Bokade en sådan på telefon SAS förra veckan tex som jag skrev i tidigare inlägg.
Anledningar till varför allting blir väldigt krångligt.
1. Det går att göra ombokningar på SAS hemsida.
När du försöker göra en sådan på SAS hemsida med voucher så står det i princip vid sista steget ”critical database error , contact us for info (577876-xxt558)
Hade varit pedagogiskt med en popup redan från start att ombokningar på biljetter med voucher inte är möjliga var god ring 018.
2.
När du ringer 018 säger telefonslingan att bokningar med SAS kan(helst) göras på SAS.se
Vill du göra en star Alliance bokning, please hold the line.
Jag tolkar det snabbt som att allt med SAS görs med SAS och att de enbart hanterar enbart star alliance.
Är inte orimligt att tolka slingan som att (om)bokningar med SAS görs på hemsidan.
Sanningen är tydligen att de är de Enda som hanterar 241 på telefon oavsett bolag. Du kan boka SAS med 241 på hemsidan men inte ombokningar.
Som grädde på moset visste 3 handläggare inte vad som händer när man ringer 018 , dvs vart man kommer eller vilket språk de talar.