Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

SweCow

Medlem
Enligt Flightradar24 står LN-RKO både som 904 och 908 från EWR den 20e.. Kan det vara så att dom tar den som 904 idag iom att den avgår tidigare och så får 908 bli lite försenad till Oslo istället?
3bac5c99775c60077c32825d84ead1c8.jpg
 

osgood

Medlem
SK997 till PVG kommer bli ett antal timmar försenad, står på marken med fel på höger motor. Enligt teknikern kommer det ta ca 4h att fixa...
 

AABack2ARN

Medlem
Enligt fr24.com är det OY-KBA som skall beflyga SK997 men den står också som ansvarig för SK995 (med avresa i tid). SK997 står som unknown. Nu vet jag att man inte alltid kan lita på den information fr24.com får men man kan fundera på om SAS helt enkelt valt att ta en större smäll för Shanghai jämfört med Peking? Skall bli intressant att se vilket plan som verkligen flyger respektive sträcka...
 

nissefalk

Medlem
Hej,

Kompisen är på SK903 (Stockholm - New York) som har blivit inställd. Är det möjligen någon som vet varför den är inställd?

En god vän till mig var styrman på SK903 som blev inställd, någon reservdels relaterat till någon hydralik som skulle bytas men fel del levererades och en ny del skulle ta några för många timmar att få fram vilket innebar att besättningens arbetstid skulle överstigas så man ställde in flyget.

För mig innebar detta inställda flyg att jag fick ta bussen från Landvetter in till Borås på Lördag den 13e Maj då nyss nämnda vän skulle kört mig hem efter sin dead head tillbaka till Göteborg som ju nu inte blev av då han som sagt inte kom iväg till New York......
 

osgood

Medlem
Enligt fr24.com är det OY-KBA som skall beflyga SK997 men den står också som ansvarig för SK995 (med avresa i tid). SK997 står som unknown. Nu vet jag att man inte alltid kan lita på den information fr24.com får men man kan fundera på om SAS helt enkelt valt att ta en större smäll för Shanghai jämfört med Peking? Skall bli intressant att se vilket plan som verkligen flyger respektive sträcka...
Vi fick Peking-kärran och har nu boardat igen för avfärd mot Shanghai, så blir väl en försening även till Peking...
 

AABack2ARN

Medlem
OY-KBA blev kvar på backen fram tills alldeles nyss då den lyfte som SK901 mot Newark. OY-KBC fick rycka in som SK997 igår och blev 3 timmar sen eftersom den anlände som SK996 samtidigt som SK997 skulle gå enligt tidtabell. SK995 blev OY-KBD som i sin tur kom in som SK998 men behövde lite mer än 3 timmar på sig för att byta om vilket renderade i att planet blev 4 timmar sent ut från Köpenhamn (01:00 snarare än 21:00)...

Men om inget oförutsatt inträffar kommer de snart ha kört ikapp förseningen :)
 

KalleSus

Medlem
Dagens SK983 till Tokyo vände i höjd med södra Gotland, cirklade några varv över havet och återvände sen till Köpenhamn. OY-KBC.
Nån som vet något mer?
 

apknug

Medlem
Dagens SK983 till Tokyo vände i höjd med södra Gotland, cirklade några varv över havet och återvände sen till Köpenhamn. OY-KBC.
Nån som vet något mer?
Cirkulationen indikerar fuel dump mao inget "allvarligare" då landar man med övervikt och knäcker landningsstället i värsta fall.

Kanske toaletterna som strejkar igen?
 

h9kh9k

Medlem
Blev ombokad via helsingfors med finair så vi kommer hem i tid (tyvärr..). Men utgår från att det inte är något problem att få tillbaka pengar för alla extra väskor vi nu måste betala för när det helt plötsligt bara ingick 1 incheckad var?
 
Toppen