Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Naga

Medlem
Jag är bokad i C klass och inte erhållit info, hela business kabinen är utsåld, det såg jag vid check in.
 

KalleSus

Medlem
Kan det stämma att det är samma businessclassstolar på Swiss? Ser lika ut tycker jag... Sen vet jag inte hur resten av deras businessprodukt är så ska bli spännande att se vad du tycker.

Min högst personliga uppfattning är att Swiss stolar i business är obekvämare, smalare och med ännu mer "magnetkameraundersökningskänsla" i liggläge.
Nu är det ett par år sen jag åkte Swiss business, men jag hade känsla av att sitta mer intryckt mot fönster/vägg jämfört med SAS. Och Swiss har ju också, på vissa rader fått in fem stolar i bredd, så troligen är komforten i sidled något sämre, rent måttmässigt.
 

AABack2ARN

Medlem
Nu är det ett par år sen jag åkte Swiss business, men jag hade känsla av att sitta mer intryckt mot fönster/vägg jämfört med SAS. Och Swiss har ju också, på vissa rader fått in fem stolar i bredd, så troligen är komforten i sidled något sämre, rent måttmässigt.

Swiss stolar här väl inte vinklade ut i kabinen utan helt i färdriktningen?
 
Jag fick ju äran att gå genom Swiss Businesskabin vid påstigning och avstigning. Jag tyckte inte att det var särskilt mycket som påminde om SAS Businesskabin. Stolarna såg inte så bekväma ut och det verkade trångt.
 

KalleSus

Medlem
Swiss stolar här väl inte vinklade ut i kabinen utan helt i färdriktningen?

De är i färdriktningen, precis som Brandten skrev.
Men det känns som man sitter närmare fönstret på gott och ont - och då jämför jag stolar med fönsternära placering (även Swiss har ju varannan rad mot gången, varannan mot fönster, åtminstone på höger sida)
Nackdelen om man kommer för nära fönstret är att man märker av kabinens kurvatur och får liksom närkontakt med taket. Jag kände mig lite inträngd. Något som jag inte känner när jag sitter på t.ex. plats 8H hos SAS.

Edit: Ursäkta inlägget - det känns som vi är lite OT just nu.
 
Toppen