Agö
Medlem
Kolla ditt Eurobonuskonto. Infon finns där om inte annat.Är lite osäker, men SK020 verkar stämma. Har inte kvar sms:en med ombokningarna.
Kolla ditt Eurobonuskonto. Infon finns där om inte annat.Är lite osäker, men SK020 verkar stämma. Har inte kvar sms:en med ombokningarna.
Nej.Flight SK1410 skulle ikväll ta oss till Stockholm från Köpenhamn kl. 20:35 - 21:45 men avgångstiden har ändrats två gånger varav den senaste är 22:45.
Har vi möjligtvis rätt till någon ersättning för att vi kommer fram 2h försent till slutdestinationen?
Dock har man rätt till lite mat och dryck, bara man sparar kvittot - eller hur?
Korrekt, normalt brukar SAS dela ut matvouchers (hör med gate) men finns kanske inte så stort utbud på Arlanda 21:30 på en söndagskväll dock.Dock har man rätt till lite mat och dryck, bara man sparar kvittot - eller hur?
Hittade följande stycke på SAS hemsida:
- Vid förseningar på 2 timmar eller mer ersätter vi dig för eventuella merkostnader under väntetiden, exempelvis mat och dryck. För övriga kostnader rekommenderar vi dig att kontakta ditt försäkringsbolag för eventuell ersättning.
Vi pratade med SAS Customer Service här på Kastrup och fick varsin 50 DKK voucher tilldelad.Korrekt, normalt brukar SAS dela ut matvouchers (hör med gate) men finns kanske inte så stort utbud på Arlanda 21:30 på en söndagskväll dock.
Om du blir försenad 3 timmar eller mer träder monetär ersättning in såvida förseningen inte skett pga. extraordinära händelser.
Ja, man kan ju undra vad 50 DKK räcker till. Inte mkt.Vi pratade med SAS Customer Service här på Kastrup och fick varsin 50 DKK voucher tilldelad.
Hade det varit möjligt att istället göra ett utlägg på en lite högre summa t.ex. 100 DKK och skicka in det via formuläret på hemsidan?