Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 29 oktober 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

CJR

Medlem
Du måste mata in dina uppgifter och sedan gå till betalningssida (om vi pratar om Turkish Airlines egen webbsida). Då kan du se bokningsklass.

Stämmer och jag finner att bokningsklass J gäller på alla flighter. Så det var inte bästa direkt. Följdfråga är: Tillhör IST Europa eller inte då poäng-intjäning skiljer mellan international Europa och resten av världen? Svåra frågor...
 

CJR

Medlem
Personligen tycker jag det är lite dyrt, du kan flyga med Swiss/Lufthansa i Business för ca 5300 kronor. Inte lika stor omväg dock.

Ja, kanske dyrt. Det jag i så fall vill uppnå är rejäl intjäning till Lufthansa och med tanke på att det blir längre flyg med omvägen via IST skulle det kunna gå vägen. Dessutom är det ju "riktig" businessclass hela vägen som jag förstår det. 2+2 seating till IST och A330 med "full-size" business till BCN som lockar.
 

palmen

Moderator
Stämmer och jag finner att bokningsklass J gäller på alla flighter. Så det var inte bästa direkt. Följdfråga är: Tillhör IST Europa eller inte då poäng-intjäning skiljer mellan international Europa och resten av världen? Svåra frågor...
Jag tror du får bättre svar på dessa frågor om du ställer de i Miles & More forumet om jag ska vara ärlig. Är en bra tråd att ha för framtiden om inte annat för frågan lär dyka upp igen och ingen kommer hitta svaret i denna tråd om Barcelona.
 
Jag hänger på. Åker ner på torsdagen och hem söndagen. Både resan till och från Barcelona går via Oslo. Någon mer som ska den vägen?
Nu ska jag bara hitta ett bra hotell. Jag får läsa tråden och se var ni andra ska bo. Jag brukar föredra att bo centralt. Ser fram emot några GT-barer.
 

bnr

Medlem
Jag hänger på. Åker ner på torsdagen och hem söndagen. Både resan till och från Barcelona går via Oslo. Någon mer som ska den vägen?
Nu ska jag bara hitta ett bra hotell. Jag får läsa tråden och se var ni andra ska bo. Jag brukar föredra att bo centralt. Ser fram emot några GT-barer.
Kul!
DoubleTree... väldigt centralt. :) Vi är några som bor där.
Jag flyger via OSL, men fre-sön.
 

David

Medlem
Jag hänger på. Åker ner på torsdagen och hem söndagen. Både resan till och från Barcelona går via Oslo. Någon mer som ska den vägen?
Nu ska jag bara hitta ett bra hotell. Jag får läsa tråden och se var ni andra ska bo. Jag brukar föredra att bo centralt. Ser fram emot några GT-barer.
Flyger via OSL torsdag till söndag med @Martin Gren och bor på AC Hotel Diagonal L´Illa. Flighter SK4685/4686 som gäller för vår del OSL-BCN-OSL men vi börjar/slutar på GOT.
 

palmen

Moderator
Det är drygt 3 månader kvar nu, väldigt kul med över 20 pers som bokat.
Det kommer bli en liten utmaning att fixa middagen på lördag så alla som har tips på var vi kan äta middag för ca 25 personer får gärna lägga fram förslag. Förra året var vi på en tapas restaurang som jag tyckte var bra.

Vi bör ha en bokning någon stans, att bara dyka upp 25 pers kan bli svårt utan förvarning :)
 

bnr

Medlem
Det är drygt 3 månader kvar nu, väldigt kul med över 20 pers som bokat.
Det kommer bli en liten utmaning att fixa middagen på lördag så alla som har tips på var vi kan äta middag för ca 25 personer får gärna lägga fram förslag. Förra året var vi på en tapas restaurang som jag tyckte var bra.

Vi bör ha en bokning någon stans, att bara dyka upp 25 pers kan bli svårt utan förvarning :)
Som jag förstått det så ska Cerveceria Catalana vara en central del av resan, vore synd om det inte blev den. :)
Någon som är reiseführer kanske kan ringa och boka den?
 

palmen

Moderator
Som jag förstått det så ska Cerveceria Catalana vara en central del av resan, vore synd om det inte blev den. :)
Någon som är reiseführer kanske kan ringa och boka den?
Det blir på fredag kväll för de som vill. Det går dock inte att boka bord där och borden tar upp till 8 pers mig veterligen så det kommer bli utspritt. Kön kan vara allt från några minuter till en timme ibland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen