lillemannen
Medlem
Thai airways inrikes flyg utföres än så länge av Thai Smile och kommer slopas efterhand nu mot årsskifte och bli Thai airways. Fördelen är Thai har kundtjänst överallt om det skiter sig. Väldigt hjälpsamma om man har *Gold. Har löst många ombokningar till mig utan problem. Office finns precis nära ingången vid fasttrack i avgångshallen. Om du går igenom immigrationen så du är landside tror jag ett stort nej med bagaget. Det är enkelt att checka in igen då Thai har i princip öppet dygnet runt. Du har även tillgång till loungen när du flyger inom 24 h. Jag pendlar i stort sätt varje månad till BKK och väljer nästa bara ankomst på morgonen. Då har jag aldrig upplevt några köer. Sen när det gäller inrikes är där ingen fasttrack. Varje gate har sin "egen" security kontroll så köp inte på er en massa dricka i avgångshallenTusen tack, ni är fantastiska!
Flyger en *A-bonusresa i Business, båda resenärerna är *A gold om det spelar någon roll. Det borde räcka för att kunna använda fast track då, även om man skulle boka ekonomi flex på flyget ut från BKK antar jag? Kanon, jag kör på Thai Airways vidare då. Har man en fördel om man bokar via dem, även om flygningen sedan operaras av Thai Smile, eller måste man välja ett "riktigt" TG-flyg?
Tycker också det låter snudd på för bra för att vara sant med bagaget, men tror jag har förstått @airac rätt här https://www.businessclass.com/forum/threads/incheckning-med-två-olika-bokningar.103084/post-1022326. Tror också jag läst på ChatFlights att det ska gå så länge man kan uppvisa den ensamma biljetten vid incheckningen.