Senaste nytt

Vilken lounge skall man ta sikte på i Istanbul?

joa

Medlem
Flyger business från Mexico och sedan vidare till ARN. Har även EBG, men det kvittar kanske när man flyger business.
Missade helt deras lounge senast då det var för tight med tid men gillade deras gamla lounge med bio, bilbana etc.
Fokus är väl inte maten utan kanske mer om det finns saker att göra för att hålla kidsen sysselsatta om de har den typen av lounge.
Ser inte vilken/vilka terminaler som vi kommer/åker från....
 

Kris

Medlem
Nu framgår det inte vilket bolag du reser med, men gissar att du kanske åker med turkish business class? Både turkish business lounge och "gold lounge" (Miles&Smiles) kommer nog göra jobbet både för dig och kidsen. I guld-loungen kan du gästa en person per EBG.

Vet inte hur gamla kidsen är, men Turkish lounge har diverse förströelser, i synnerhet för de lite yngre barnen (mini-lekplats, film, ett gigantiskt väggpussel etc).
 

teknik

Medlem
Turkish har som sagt två lounger, en för guldkort och en för business. De brukar inte vilja släppa in personer som kommer till "fel" lounge. Har sett ganska mycket tjafsande utanför loungerna och folk som blir skickade fram och tillbaka så försök gå till rätt från början. Guldkortsloungen är skyltad som Miles & Smiles Lounge och den andra som Business Lounge.
 

MrRob

Medlem
Sist jag var där (runt lunchtid en fredag i februari -22) var det klart fler folk i Miles & Smiles-loungen än i Business-loungen. Minns jag inte fel var det Business-loungen som hade ett konstgalleri och M&S-loungen som hade en "biosalong". Givet att pandemin inte riktigt var "över" då men biosalongen bestod av en handfull fåtöljer med fem meter mellan varandra i lokalen och någon sorts turkisk dokumentär på duken. Golfsimulatorn (som jag inte minns vilken lounge den var placerad i..) var stängd p.g.a. Covid 19.

Mat- och dryckmässigt ingen skillnad så jag föreslår att du väljer den med minst folk för stunden.
 

Brandten

Medlem
Var i business loungen förra veckan med vår 9 åring. Tog ungefär 5 min att beta av det som var någorlunda intressant. Resten av tiden blev mat och ett par timmar sömn i Sleeping Suites.

Gamla loungen var BETYDLIGT bättre än den nya som upplevs nästan som vilken lounge som helst förutom lite fler matstationer.
 
Toppen