AABack2ARN
Medlem
Det var lite väl dyrt. Får hålla bättre koll på vad SAS erbjuder för samarbetspartners i fortsättningen.
Lätt OT. Vilka bolag brukar SAS erbjuda anslutningar med i Hong Kong?
Det var lite väl dyrt. Får hålla bättre koll på vad SAS erbjuder för samarbetspartners i fortsättningen.
Lätt OT. Vilka bolag brukar SAS erbjuda anslutningar med i Hong Kong?
V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 VLSEECO V R 1049.00 ---- -/ / - EH01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-STO TO-TPE CXR-SK TVL-11NOV17 RULE-NKS2 IPREUAS/4
FARE BASIS-VLSEECO SPECIAL FARE DIS-E VENDOR-ATP
FARE TYPE-XEX RT-REGULAR EXCURSION
SEK 8342 CONS E24MAR17 D-INFINITY FC-VLSEECO FN-
SYSTEM DATES - CREATED 23MAR17/1621 EXPIRES INFINITY
**** CONSTRUCTED ROUTING STO-TPE/SK EF-24MAR17 DIS-INDEF
**PUBLISHED ARN-TYO EURG/4 PUBLISHED ROUTING 2227
**ADDON DST TPE EURG/4 PUBLISHED ROUTING 2227
/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-BJS/HKG/SHA-BR/CA/CI/CX/HX/KA-TPE
2. STO-CPH-BJS/HKG/SHA-BR/CA/CI/CX/HX/KA-TPE
Lätt OT. Vilka bolag brukar SAS erbjuda anslutningar med i Hong Kong?
De har ju ett samarbete med just Hong Kong Airlines till Chongqing, Chengdu, Fuzhou, Haikou, Hangzhou, Guiyang, Nanjing, Nanning, Sanya och Taipei. Det är väl inte så dåligt? Att det sedan inte är inom Star Alliance är ju trist.Min erfarenhet är att de inte erbjuder så mycket anslutningar.
SAS har också priser till Australien med Cathay Pacific via Hong Kong.De har ju ett samarbete med just Hong Kong Airlines till Chongqing, Chengdu, Fuzhou, Haikou, Hangzhou, Guiyang, Nanjing, Nanning, Sanya och Taipei. Det är väl inte så dåligt? Att det sedan inte är inom Star Alliance är ju trist.
SAS i samarbete med Hong Kong Airlines | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 DSEBIZ D R 4906.00 ---- - -/ - EH01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-STO TO-SYD CXR-SK TVL-01NOV17 RULE-NKS1 IPREUAS/4
FARE BASIS-DSEBIZ NORMAL FARE DIS-N VENDOR-ATP
FARE TYPE-BS RT-2ND LEVEL BUSINESS CLASS UNRESTRICTED
SEK 39000 3227 E05JUN14 D-INFINITY FC-DSEBIZ FN-
SYSTEM DATES - CREATED 04JUN14/1117 EXPIRES INFINITY
PUBLISHED RTG STO-SYD/SK3227/TAR-EURG EF-05JUN14 DIS-INDEF
/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-CPH-BJS/SHA-CA/SK-SYD
2. STO-CPH-BKK-SK/TG-SYD
3. STO-HKG-CX/KA/QF-SYD
Hongkong är ju ingen Star Alliance hub, även om många Star Alliance bolag flyger dit. Därför har jag många gånger hävdat att SAS bör satsa på Taipei. Det skulle ge dem ett bra Star Alliance nätverk (EVA air) till nästan hela Asien.
Ja, det har vi diskuterat i en annan tråd.Taipei kan ju inte startas från Sverige då vi saknar Luftfartsavtal med Taiwan, det är så jag har förstått det. Rätta mig om jag har fel?
Varken Sverige eller Danmark har flygavtal med Taiwan så det går inte att öppna direktlinje än.
(Jag har inte kunnat hitta liknande sida på norsk luftfartstilsynet.no)
Sveriges bilaterala luftfartsavtal - Transportstyrelsen
Bilaterale luftfartsaftaler - Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen
Taipei kan ju inte startas från Sverige då vi saknar Luftfartsavtal med Taiwan, det är så jag har förstått det. Rätta mig om jag har fel?
Nej, för att Sverige & Danmark har inte flygavtal med Taiwan. (för Norge vet jag ej)Får man flyga till både Taiwan och fastlandskina numera, eller måste SAS starta dotterbolag?