Senaste nytt

Vem har fel, jag eller SAS?

mha321

Medlem
Jag tycker att det är uppenabrt att detta faller på SAS. Du som konsument kan inte förväntas ha gjort mer än du har gjort. Jag tror dock att du får gå via ARN för att få SAS att betala ut. Alldeles för komplicerat ärende och för högt belopp för att kundtjänst ska ta beslut och betala ut det över en mejlkonversation (tror jag).
Håller med. De känns som 98% att det är sas och 2% att det är Turkish. Men omöjligt att det är resenärens ansvar om det står korrekt i alla de delar de fick. Det är orimligt att förvänta sig att resenären ska ringa runt till alla underleverantörer och fråga om biljett utfärdaren gjort rätt.

Jag tror också ARN nog kommer behövas. Värt två vändor i kundtjänst sedan är det nog liks bra att dra det dit förr snarare än senare.
 

trygve

Medlem
Det høres ut som at agenten har forsøkt å gjøre en navneendring, istedenfor å reservere segmentene på nytt med riktig navn? Hovedgrunnen til at navneendring generelt ikke er tillatt på reiser som involverer flere flyselskap er risiko for at bookingen havner ute av sync.

1714392485047.png
 

henke12

Medlem
Vilken soppa!!

Låter ju högst oklart vad som gått snett,
Det vi vet är ju att SAS(och typ resten av Star Alliance) kör med Amadeus.
Turkish verkar köra nåt eget (vi vet ju att annat PNR krävs för kommunikation med TK)

Så nåt slags systemfel har ju helt klart skett här,
Tänker mig att det är någon systemöverföring som fastnat efter 2a revisionen eller nåt...
Oklart som sagt, Tror inte att det är någon manuell handpåläggning som missats, men det är en gissning!


Tycker framförallt det är helt orimligt att Turkish nekar dig när du står med en boardingkort med korrekt namn!

En vettig Turkishagent hade ju insett problemet och löst det. Kan inte vara första gången med tanke på alla byten på IST.



Riktigt tråkigt läge, och bra att du gått till ARN! Får hoppas att de kan reda ut vad som egentligen hänt, det bör finnas en logfil till din bokning hos både SAS och TK som kanske ARN kan skaka fram!
Tänker mig att alla kommer skylla på alla!

Hoppas att det löser sig, skulle även kontaktat hemförsäkringen/kortförsäkringen (är inte med på vad AXA för för slags försäkringsbolag)!
I vanliga läget finns ju ett "shit-happends-konto" - men denna smäll bör inte drabba dig!
 
Toppen