Senaste nytt

Var skall man bo södra Vietnamn?

Erik M

Medlem
Två-tre år sen jag var där men Princess D'Annam Resort & Spa var super.

Verkligen välhållet. Sagolikt lugn atmosfär. Vi såg typ aldrig nån annan gäst och det mycket tack vare logistisk planering från hotellets sida (och arkitektur). De höll borta mygg på föredömligt vis. Vår bungalow var stilig och det var kul att gå runt bland exotiska växter och pooler.

Massage och mat var bra, men inte så man trillar baklänges. Ska dock säga att jag inte vet var förväntan ska ligga avseende mat på ett sånt ställe! Alltså allt var gott, men inte liksom Michelin-stjärnenivå.

Pro tip: försök inte sno den snygga tvättpåsen i canvas. De vill behålla den. :D


Vi tog oss dit från HCMC med taxi. Tar en stund men är lite spännande.




Kolla om @pep har några tips
 

AndersSI

Medlem
Två-tre år sen jag var där men Princess D'Annam Resort & Spa var super.

Verkligen välhållet. Sagolikt lugn atmosfär. Vi såg typ aldrig nån annan gäst och det mycket tack vare logistisk planering från hotellets sida (och arkitektur). De höll borta mygg på föredömligt vis. Vår bungalow var stilig och det var kul att gå runt bland exotiska växter och pooler.

Massage och mat var bra, men inte så man trillar baklänges. Ska dock säga att jag inte vet var förväntan ska ligga avseende mat på ett sånt ställe! Alltså allt var gott, men inte liksom Michelin-stjärnenivå.

Pro tip: försök inte sno den snygga tvättpåsen i canvas. De vill behålla den. :D


Vi tog oss dit från HCMC med taxi. Tar en stund men är lite spännande.




Kolla om @pep har några tips
Tack, skall kolla på detta.
 

pep

Medlem
Qui Nhon er min favoritby over alle byer i Vietnam. Marco Polo lagde til her. Vel-designet strandpromenade (med masser af hoteller), billig, og hyggelig by. Man kan bade overalt. Der er en enkelt gade, hvor der er mere end 100 capheer!
 
Tycker Nam Nghi Phu Quoc by Hyatt verkar spännade. Någon som bott där?
Familjen och jag bodde där en vecka i juni i år.
Vi trivdes bra. Otroligt bra service! Större delen av veckan var vi enda gästerna.

Poolen är härlig, men stranden precis vid hotellet är mindre kul, med mycket plast som flyter omkring.
Rock Island stranden, på ön utanför hotellet, är renare men liten.
Något att tänka på är att hotellet ligger avsides, långt från "nattliv" om det är viktigt. Taxi är dock billigt.
Maten på hotellet är bra, men i överkant prismässigt.

Om vi återkommer till Phu Quoc, kommer vi bo där igen.
 

AndersSI

Medlem
Familjen och jag bodde där en vecka i juni i år.
Vi trivdes bra. Otroligt bra service! Större delen av veckan var vi enda gästerna.

Poolen är härlig, men stranden precis vid hotellet är mindre kul, med mycket plast som flyter omkring.
Rock Island stranden, på ön utanför hotellet, är renare men liten.
Något att tänka på är att hotellet ligger avsides, långt från "nattliv" om det är viktigt. Taxi är dock billigt.
Maten på hotellet är bra, men i överkant prismässigt.

Om vi återkommer till Phu Quoc, kommer vi bo där igen.
Tack! Låter intressant. Vet du möjligen om det fanns bra dyking i området?
 
Qui Nhon er min favoritby over alle byer i Vietnam. Marco Polo lagde til her. Vel-designet strandpromenade (med masser af hoteller), billig, og hyggelig by. Man kan bade overalt. Der er en enkelt gade, hvor der er mere end 100 capheer!

@pep, min bror och jag ska till Vietnam nu i första delen av oktober. Startar med Hanoi, Cat Ba/Halong Bay, xxx och avslutar i Saigon på 10 dagar.
Jag har varit i Hoi An för drygt 10 år sedan. Vi ska ha ett "badstopp"=xxx och väljer mellan Da Nang/Hue (Hoi An) eller Qui Nhon.
Om man ser bort från Hoi An, är Qui Nhon så trevligt att vi bör välja detta istället för Da Nang/Hue och är det skillnad på klimatet/regnrisk ca 10 oktober?
 
Last edited:
Toppen