Senaste nytt

Vancouver flygning TTT100 - ny rutt på gång?

Såg precis att flight TTT100 flyger från CPH till Vancouver kl.12:00 idag. Någon som vet vem som flyger denna och om det kommer bli en ny rutt?

1707297644277.png
 

AABack2ARN

Medlem
Jag skulle tro det snarare är ett systemtest (integrationstest kanske). Har sett liknande på Arlandas hemsida då har flygningen utförs av Swedavia Test eller liknande. Men vore väl coolt om någon ny spelare skulle vilja flyga till västra Kanada från Köpenhamn. Men jag satsar inga pengar på det...
 

Hachans

Medlem
Exakt, detta känns som ett systemtest, men sen kan man ju spekulera ifall man gör det inför lansering av en ny rutt...

Det är nog snarare så att någon håller på att byta monitorer någonstans eller uppgradera något i mjukvaran och behöver se hur detta visas någonstans.

Spekulera kan man alltid göra såklart, det är roligt, men jag tror inte sannolikheten är vidare stor. Flyget visas inte heller på några andra källor... :)
 
Det är nog snarare så att någon håller på att byta monitorer någonstans eller uppgradera något i mjukvaran och behöver se hur detta visas någonstans.

Spekulera kan man alltid göra såklart, det är roligt, men jag tror inte sannolikheten är vidare stor. Flyget visas inte heller på några andra källor... :)
Japp, därav min fråga. Kollade alla siter och ingen hade det som ett "riktigt" flyg. Men tänkte om det fanns ghost flights. Typ Air Force One eller Ukrainas presidentplan för att undvika att de trackas och skjuts ner etc. Kan inte tillräckligt om sådant...
 

Hachans

Medlem
Japp, därav min fråga. Kollade alla siter och ingen hade det som ett "riktigt" flyg. Men tänkte om det fanns ghost flights. Typ Air Force One eller Ukrainas presidentplan för att undvika att de trackas och skjuts ner etc. Kan inte tillräckligt om sådant...

Ukrainas president reser ju med tåg... :)

Du hade ju det danska flygvapnet precis ovan i din skärmbild. Men jag tror att det också var ett test om jag ska vara ärlig. Tror dessvärre inte att detta var mer än ett test.
 

mha321

Medlem
Det står ju rätt tydligt Test Operator på den.

Men visst vore det trevligt om testen är för en faktiskt flight som ska komma till Vancouver. Men att det dessutom är exakt 1200 tyder ner på systemtest känns det som.

Är det någon så är det väl nästan helt säkert air Canada. Sas har inte resurser att öppna fler sådana linjer... Men nog vore det trevligt med en AC från Köpenhamn....
 

AABack2ARN

Medlem
Är det någon så är det väl nästan helt säkert air Canada. Sas har inte resurser att öppna fler sådana linjer... Men nog vore det trevligt med en AC från Köpenhamn....

WestJet har väl öppnat en del linjer till Europa och läste att de har expansionsplaner. Men de kanske inte har Vancouver som bas?

Du hade ju det danska flygvapnet precis ovan i din skärmbild. Men jag tror att det också var ett test om jag ska vara ärlig. Tror dessvärre inte att detta var mer än ett test.

Lite benägan att hålla med. MEN det känns lite märkligt att ha en operatör som de facto finns och en som är uppenbarligen påhittad? Tror det ligger något @Hachans säger. Två flighter som avgår 12:00. En inom Schengen och en utanför. Känns som ett vettigt scenario om man vill testa vad olika monitorer visar i olika delar av flygplatsen.
 
Toppen