Senaste nytt

Vad pågår i Stockholm runt 10-11 maj, allt? fullbokat

henrik l

Medlem
Ska upp till Sthlm10-11/5. Alla? hotell verkar vara fullbokade. Finns i princip inget hos Nordic Choice eller Scandic. Inom Marriott gruppen är enda erbjudandet ett rum på Sheraton 16 papp för ett rum:eek: Är det läkarstämma, eller något liknande?
 
Jag bodde på Stockholm Classic Hotell under hösten, betalade då 895 kr. De har faktiskt ett ledigt rum dina datum också, men samma rum går då för 14 995 kr.

Det tycks vara ett av de enda hotellen i centrala Stockholm som har lediga rum det datumet, så något stort event händer helt klart! Det finns dock gott om rum 9-10 samt 11-12, så det verkar vara just din natt.

Edit, googling ger detta som hypotes, ingen aning om det drar tillräckligt med folk dock.

"Efter det enormt framgångsrika släppet av Beyoncés sjunde studioalbum, RENAISSANCE, kommer nu världsstjärnan med RENAISSANCE WORLD TOUR, hennes första soloturné på över sex år. Världsturnén har premiär på Friends Arena i Stockholm den 10 maj 2023!"
 
Last edited:

mha321

Medlem
Det är nog rätt troligt en hel del av det. Jag har hört från bekanta att priserna ligger på en nivå att amerikanare bokat biljett till Stockholm för att se den konserten där - så mycket billigare att de tjänat in flygbiljetten. Och då lär det vara många tillresta på kortare sträckor också.

Det är också Nordic sustainability expo då. Ingen aning om hur stor den är dock.
 

airac

Medlem
Det är nog rätt troligt en hel del av det. Jag har hört från bekanta att priserna ligger på en nivå att amerikanare bokat biljett till Stockholm för att se den konserten där - så mycket billigare att de tjänat in flygbiljetten. Och då lär det vara många tillresta på kortare sträckor också.

Det är också Nordic sustainability expo då. Ingen aning om hur stor den är dock.
Fick liknande info och dessutom att det fanns biljetter att tillgå så sent som i mars, slutsålt på många andra ställen, nu kanske/troligen även här.
 

henrik l

Medlem
Jag bodde på Stockholm Classic Hotell under hösten, betalade då 895 kr. De har faktiskt ett ledigt rum dina datum också, men samma rum går då för 14 995 kr.

Det tycks vara ett av de enda hotellen i centrala Stockholm som har lediga rum det datumet, så något stort event händer helt klart! Det finns dock gott om rum 9-10 samt 11-12, så det verkar vara just din natt.

Edit, googling ger detta som hypotes, ingen aning om det drar tillräckligt med folk dock.

"Efter det enormt framgångsrika släppet av Beyoncés sjunde studioalbum, RENAISSANCE, kommer nu världsstjärnan med RENAISSANCE WORLD TOUR, hennes första soloturné på över sex år. Världsturnén har premiär på Friends Arena i Stockholm den 10 maj 2023!"

Tack för alla svar, frågade min kollega igår och han visste pga av att hans kusiner skulle på Beyoncé. Fascinerande, hade det varit Elvis hade det varit begripligt :D :D :D

Blir till att ta första tåget från Skövde 06.13 med ankomst 08.30 och hoppas på att SJ, trafikverket, eller fan och hans mormor inte lyckas ställa till med något. Har jag möte i Sthlm som börjar kl 9, då blir det i normala fall tåg upp kvällen innan, eftersom mitt förtroende inte är speciellt högt för att jag skall komma i tid. Har haft tre resor till och från Sthlm sedan förra fredagen, två av dem hade minst en halvtimmes försening:mad:
 
Last edited:
Toppen