Senaste nytt

Värdelös kundkontakt hos Radisson

SimonXYZ

Medlem
Precis, det är så de här garantierna brukar funka. Jag bokade online hos Radisson och hittade bättre pris hos Agoda. Många har det. T.ex. hotels.com och Hilton. Jag har använt hotels.coms många gånger och man får där svar med vändande post. Då det bättre priset kan försvinna snabb är det viktigt att dessa ärenden betas av i snabb takt, så som hotels.com gör.
 

Hachans

Medlem
Ska bo en natt på Radisson Royal Viking i Stockholm. Såg på hotels.com att de hade kampanj för fri parkering.

Kanon tänkte jag, hörde av mig till hotellet för att se om de kunde matcha erbjudandet och jag skulle kunna boka direkt med dem istället. Kostade någon hundring mindre men parkering kostar 500kr/dygn så tänkte att det borde de väl kunna fixa. Fick efter två dagar(!) svar.

Det gick inte för sig. Så jag bokade med fri parkering via Hotels.com istället.

Jag får erkänna att jag förstår inte riktigt hotellets resonemang i detta. Man vill hellre betala sina procent till Expedia/Hotels än att ta in bokningen själv? Är det något jag missar?
 

mha321

Medlem
Det brukar väl dessutom vad jag förstått finnas i hotellens avtal med hotels.com att de inte *får* matcha.

Går ju att ta sig runt men om du tex specifikt skrev att hotels.com hade ett sådant erbjudande är det nog betydligt svårare för dem att svara positivt.
 

TP12

Medlem
Ska bo en natt på Radisson Royal Viking i Stockholm. Såg på hotels.com att de hade kampanj för fri parkering.

Kanon tänkte jag, hörde av mig till hotellet för att se om de kunde matcha erbjudandet och jag skulle kunna boka direkt med dem istället. Kostade någon hundring mindre men parkering kostar 500kr/dygn så tänkte att det borde de väl kunna fixa. Fick efter två dagar(!) svar.

Det gick inte för sig. Så jag bokade med fri parkering via Hotels.com istället.

Jag får erkänna att jag förstår inte riktigt hotellets resonemang i detta. Man vill hellre betala sina procent till Expedia/Hotels än att ta in bokningen själv? Är det något jag missar?

Har försökt 2-3 gånger med liknande manöver (dvs. matchning i förväg för vill inte gå genom en process med deras garanti i efterhand). Aldrig fungerat och alltid tagit lång tid. En gång snurrade det runt med jag vet inte hur många medarbetare innan någon kunde fatta negativt beslut.

Har guld hos Radisson via amex men när det skiljer 500+ per natt så ger jag hellre upp en osäker möjlighet till uppgradering och några poäng och tar det lägre priset direkt.
 

Protein48

Medlem
Jag hade nyligen en konversation mailledes med deras best rate guarantee. Fick först avslag med motiveringen att på Radissons rate så står det "free cancelation until 10th of december" medan rate på jämförelsesidan hade avbokningsregel "...before 11:59 pm 10th of december". När jag ifrågasatte detta så fick jag svar idag från annan "brg specialist" bad om ursäkt och menade på att de hade gjort fel bedömning och förutom det nya priset med ytterligare 25% rabatt så erbjöd de 10 000 poäng i kompensation.
 

Olle K

Medlem
Jag skickade ett mail till Radisson kundtjänst 29 mars, fick svar....29 maj, alltså det tog två månader att få svar! Hade till och med hunnit glömma att jag mailat. Det svaret löste inte ens problemet. Jag skrev till dem på Facebook också och där var de snabbare på att svara.
 
Toppen