About

Uppdaterad information från SAS om bonusresor, voucher, status mm...

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Robert_E, 3 April 2020.

1. Robert_E

Robert_E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns många frågor i olika trådar angående vad som gäller nu i Coronatiderna, SAS har nu uppdaterat sin FAQ. Det är många nya inlägg som är matnyttiga!

FAQ: Corona EuroBonus | SAS

T.ex:
    Har ni haft resor som ställts in går det att få poängen!
    We know that it is important to our members to keep their tier level or strive to reach a new, higher EuroBonus status.

For travel planned through 30 April 2020, you can contact SAS Customer Service before 30 April 20, provide us with your reservation details of the original booking and we will give you the corresponding EuroBonus status points.

Reservation must have been made before recommendations were stated from Foreign offices. We will not prolong the qualification period.

IdleSwede, Nilann, bachelor och 1 annan gillar detta.
  2. Hachans

Hachans Medlem

3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Menar du denna

SmartSelect_20200403-130454_Firefox.jpg

Tongen2 gillar detta.
  4. Hachans

Hachans Medlem

Det var den jag hittade, men där saknas texten:

Som fanns med ovan.

5. Skogi

Skogi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Syftar du på den lilla inforutan? 20200403_132132.jpg

6. Hachans

Hachans Medlem

Alltså, någon måste sitta och redigera den sidan just nu, för den blåa rutan fanns inte där när jag läste. Lovar!

Men då vet vi det iaf! Ingen förlängd kvalificeringsperiod.

Skogi, Tonton och TigerMoth gillar detta.
  7. ante888

ante888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blev "drabbad" på så sätt att den flight jag behövde för att återkvalificera blev inställd, och fick därmed köpa baspoäng för extrapoäng för att nå upp till guld. Har mailat SAS nu om det finns möjlighet att de lyfter mig över guldgränsen ändå, och gör återköp på poängen. Frågade även om det påverkar Gold for life, återkommer när jag fått svar.

8. Homer

Homer Medlem

längst ned på sidan

Will compensated status points be eligible for qualification to Lifetime Gold Membership and Give Away Membership- benefit?
    Yes, they will.

Brandten och ante888 gillar detta.
  9. BCSkier

BCSkier Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får man drömma om att det här även gäller bokningar med andra Star Alliance bolag?:rolleyes:

Anders Östling gillar detta.
  10. LSH

LSH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Luddigt. Gäller det bara utlandsresor? Gäller det även fall där man själv avbokat?

Dela sidan