Senaste nytt

Tui ”De Luxe Seat” B787-300

ssh9721

Medlem
Kostar sittplatserna 300 kr per väg per person att reservera så styrker det mina misstankar.

Får erkänna att vi köpte till detta när vi tog en charter i November, men priset var så 400 kr per väg. I övrigt stämmer det, lite bredare säten med större benutrymme, tror det var 95 cm vs 85 cm pitch. Gick även fälla lite mer än vanligt är min uppfattning, men inte mycket mer. Skärmen ingick, hörde nåt att det fick köpas till annars men osäker på det, tror det skulle kostat 70 kr per väg annars. Mat och bagage får köpas till som vanligt, så det man får är alltså ett lite bekvämare säte.

Kikar man istället på att köpa till samma ”säte” vid flygning till tex Thailand, så är priset ett helt annat, men då ingår mat och bagage, samt dryck förutom det de kallar champagne, om jag minns rätt.
 

Davvelavve

Medlem
Jag åkte till Thailand för några år sedan med tui 787-8. Premium sätet var mycket trevligt och var i 2-2-2 config. (edit: kan ha varit 2-3-2 config, minns ej)

Då ingick allt förutom champagne. Fri dryck, snacks, godis, mat osv.
 

ssh9721

Medlem
Kan bekräfta 2-3-2, vilket passade oss utmärkt. Sedan kan tilläggas en toalett längst fram, dock endast för personalen i november, sedan finns en toalett till i bakre delen av främre kabinen, dit var det kö mest hela tiden. Sedan finns givetvis fler längre bak i planet.
 

Svidde

Ny medlem
Här var det full aktivitet såg jag.
Flyget är en 787-8 med 2-3-2 i "premium class", la till 400kr per person enkel resa när vi bokade stolarna.
Skulle egentligen flyga dagen innan med ett Jettime B737 (oklar storlek), så ändringen blev ju till det bättre iaf.
 

Alf

Medlem
Här var det full aktivitet såg jag.
Flyget är en 787-8 med 2-3-2 i "premium class", la till 400kr per person enkel resa när vi bokade stolarna.
Skulle egentligen flyga dagen innan med ett Jettime B737 (oklar storlek), så ändringen blev ju till det bättre iaf.
Service och utbud är ju enligt turistklass, dvs inget extra ingår förutom bekvämare stol. Men det är definitivt värt 400 kr extra, vilket det även var från NRK till LPA. Det slår ju SAS Plus med hästlängder även om jag får betala för mat och dryck. Det är ändå bara tre enheter med dryck på SAS som ingår, då kan jag lika bra betala och slippa tjafsa om jag vill ha en utöver ransonen.
 
Service och utbud är ju enligt turistklass, dvs inget extra ingår förutom bekvämare stol. Men det är definitivt värt 400 kr extra, vilket det även var från NRK till LPA. Det slår ju SAS Plus med hästlängder även om jag får betala för mat och dryck. Det är ändå bara tre enheter med dryck på SAS som ingår, då kan jag lika bra betala och slippa tjafsa om jag vill ha en utöver ransonen.
Frågan är om man kan köpa loss mittensätet?
 
Någon som har kläm på om TUI flyger till LPA säsongen 2023/2024 med någon flygplanstyp som har "Premium"...
Eller något annat bolag som flyger med premiumclass till LPA...
 
Toppen