Senaste nytt

Tui ”De Luxe Seat” B787-300

Svidde

Ny medlem
Hej!
Ska flyga till Kap Verde om någon vecka och uppgraderade sittplatserna till stolarna längst fram, såkallade ”Deluxe Seats”.
Någon som har erfarenhet av dessa och vet vad som ingår?

Hittar inget på Tuis sida om dessa, bara ”Premium Class” och ”Dreamliner Plus”.
 

Robbe

Medlem
Hej!
Ska flyga till Kap Verde om någon vecka och uppgraderade sittplatserna till stolarna längst fram, såkallade ”Deluxe Seats”.
Någon som har erfarenhet av dessa och vet vad som ingår?

Hittar inget på Tuis sida om dessa, bara ”Premium Class” och ”Dreamliner Plus”.

Vet du vad det är för flygplanstyp? Eller om du har flygnummer, avresedatum och avreseort så kan man nog kolla upp det.
 

Mr Basic

Medlem
Hej!
Ska flyga till Kap Verde om någon vecka och uppgraderade sittplatserna till stolarna längst fram, såkallade ”Deluxe Seats”.
Någon som har erfarenhet av dessa och vet vad som ingår?

Hittar inget på Tuis sida om dessa, bara ”Premium Class” och ”Dreamliner Plus”.
Tja Svidde,
Välkommen hit, nu börjar resandet på riktigt! ;)
”Deluxe seats” verkar vara samma som ”premium class” på B787-800.
Kollade TUI.nl och där kallas platserna längst fram deluxe.
Återkoppla gärna med en rapport om flygningen i TUI:s finaste.
Trevlig resa! :)
 

Mr Basic

Medlem
Rubriken gör mig lite undrande 787-300, något jag missat de är väl 787-8, 787-9 och 787-10?
Kan det vara 767-300?
Tror kanske trådskaparen blandat ihop?
Nu är jag ingen expert men visst fasade TUI ut sina B767-300 när pandemin slog till? :rolleyes:

Edit. Kollade med min ”charter-kontakt” och B767 flyger inte på Norden längre men finns kvar i TUI:s övriga nätverk.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Påminner mig om att det blev inget av TUI/Thomson's Hawaiiflyg :D

British airline ponders direct flight to Hawaii
Luton, England-based Thomson, a subsidiary of TUI Travel PLC, which is expecting delivery of the Dreamliner beginning in January 2012,
said yesterday it was considering service to Hawaii following a recent survey by the airline in which
Honolulu was rated as the most popular new long-haul destination by 75 percent
of respondents.

Resa till Hawaii, var bokar jag bäst biljetten? | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
 

011430121

Medlem
Påminner mig om att det blev inget av TUI/Thomson's Hawaiiflyg :D

British airline ponders direct flight to Hawaii
Luton, England-based Thomson, a subsidiary of TUI Travel PLC, which is expecting delivery of the Dreamliner beginning in January 2012,
said yesterday it was considering service to Hawaii following a recent survey by the airline in which
Honolulu was rated as the most popular new long-haul destination by 75 percent
of respondents.

Resa till Hawaii, var bokar jag bäst biljetten? | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
Jag förstår inte hur du kan minnas alla gamla trådar, är imponerad.
 

Alf

Medlem
Tror kanske trådskaparen blandat ihop?
Nu är jag ingen expert men visst fasade TUI ut sina B767-300 när pandemin slog till? :rolleyes:
Du om någon borde väl vara expert, eller har ni inte dessa på Arlanda. Vi har ju t o m haft en av dessa på NRK.
TUI fasade ut sina B-767-300 och fick en B787-8 och en B787-9, båda med svensk registrering.
Jag försökte själv boka två platser i deras premiär klass längst fram på en flygning till LPA. Tyvärr flög de bara ett par turer med B-787 i början av säsongen och då var det inte aktuellt. Jag hoppas de kommer tillbaka till NRK under våren så jag slipper åka med SAS Plus till LPA.
 

Robbe

Medlem
Rubriken gör mig lite undrande 787-300, något jag missat de är väl 787-8, 787-9 och 787-10?
Kan det vara 767-300?

De har olika benämningar, B787-300 är deras Boeing 787-800 med 300 säten. Är det en 787-800 så bör rad 1-7 vara likställt med sätena "Premium" men att det inte räknas som en annan flygklass och därmed inte samma service. Detta kan ske när de använder detta flyg på kortare distanser. Kostar sittplatserna 300 kr per väg per person att reservera så styrker det mina misstankar.
 
Toppen