About

Tjänstebilstråden

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av TorbjornMieden, 22 April 2012.

1. Sebbeh

Sebbeh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för bra synpunkter. Vi har tittat på Tesla model 3 LR. Men priset höjdes med 50000kr i veckan så den går inte räkna hem längre.
    Valet av tesla var mest på grund av laddnätverk uppe i norr (kiruna) dit vi tar oss en gång per år.
    När jag provkörde teslan så var den absolut bra men det var inte som att köra bmw eller en bra volvo.
    Funderar lite på att ta standard modellen av tesla eller åka ut i provköra mera elbilar. Polestar är fin men osäker på räckvidden..

2. Mikeswede

Mikeswede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, någon som har erfarenhet/synounkter på Volvo X 40 recharge ? Kör X40 diesel idag och är sjukt nöjd. Dock dags för byte inom 1 år och då blir ju elbil onekligen intressant.

3. TP12

TP12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är i grund och botten samma bil som Polestar 2. Kkan tycka att den är lite dyr - dock förmånligt privatleasingerbjudande nu (från 3995 /mån - 36 mån)

4. JAM(1)777

JAM(1)777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beställde en BMW i4 e40 för några timmar sedan.

Juancarlos, Valley och chazzie gillar detta.
  5. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag tog offert på elbilen X40 Recharge förra månaden fick jag veta att det just nu är 8-10 månaders väntetid på att få bilen. Är den av intresse bör du alltså inte vänta för länge med att teckna kontrakt!

Tonton gillar detta.
  6. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väntetid?
    Fick precis höra 10-12 mån :eek:

7. JAM(1)777

JAM(1)777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    samma här, min nuvarande går ut om 12 mån, så tänkte att det är väl lika bra att slå till

8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testat
    ID3 (för liten)
    ID4 (helt ok men inte så snygg)
    GTX (går bra men inte så snygg)
    Polestar (går som fan men trång)
    I3 (rolig i stan, that's it)
    I4 (lånebil på jobbet en dag, folk var sådär imponerade speciellt komfort)
    Enyaq (stor, bra utrustning, öppningsbart panorama, snygg, dragkrok, större och snyggare "instrument kluster", bra räckvidd och dessutom med 4wd)

Last edited: 18 Mars 2022
    Berglund, rosenstam, GOTBound och 1 annan gillar detta.
  9. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade äntligen kommit fram till att en sålängebil när i3 lämnas sista maj, skulle bli en Countryman eller 330e.
    Då fick man plötsligt ett problem. Fick chansen som först i kön till en "jag har ångrat mig" i4, som jag kan ta till 1 juni.
    Givetvis måste man bestämma sig innan helgen def. senast tisdag. Annars går frågan till näste man eller så åker den till någon annan handlare.

Är det inte det ena är det, det andra.

rosenstam, AtleFlyg, GOTBound och 2 andra gillar detta.
  10. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad hamnar avgiften på en sån numera?

Jag hade tanken på att byta ena bilen till årsskiftet vilket betyder att man måste börja bestämma sig och beställa NU. :confused:

Dela sidan