Senaste nytt

Tips på bra hotell på Sentosa Island

Alex H

Medlem
Ska med en femårig till Singapore och Bangkok, ska vara 7 nätter på Sentosa. Skulle vilja ha tips på bra hotell för en femåring, pooler och nära till barnaktiviteter.

Läste att det inte är bästa väder att åka dit över julen. Stämmer det? Är det bara regn?
 

Attachments

  • IMG_0222.jpeg
    IMG_0222.jpeg
    341,4 KB · Visningar: 41

Hachans

Medlem
Ska med en femårig till Singapore och Bangkok, ska vara 7 nätter på Sentosa. Skulle vilja ha tips på bra hotell för en femåring, pooler och nära till barnaktiviteter.

Läste att det inte är bästa väder att åka dit över julen. Stämmer det? Är det bara regn?

December till mars är monsunsäsong med mycket regn och extremt klibbigt.
 

Alex H

Medlem
December till mars är monsunsäsong med mycket regn och extremt klibbigt.
Aj låter inte bra :(
Har varit där några ggr i mitten av januari, kändes inte så regnigt och klibbigt men var då där utan barn och då var man inte lika känslig eller brydde sig så mkt för vädret
 

igelkotten

Medlem
Kommer regna en stund nästan varje dag, men det gör det iofs i Singapore nästan året runt. Har bott där några omgångar och tyckte mig inte uppleva enorma skillnader i klimat över året faktiskt - hög luftfuktighet och 30-32 grader med molnighet och regn 1-5 timmar varannan dag typ. Har tyvärr inga tips på hotell på Sentosa.
 
Jag tror att jag har varit i Singapore alla möjliga månader på året och jag kan inte heller påstå att det är en enorm skillnad på regn och temperatur.
Det regnar mer i November till Januari, men inte i den grad att det avskräcker från att åka dit. Det ska nog gå att bada i poolen ett antal timmar om dagen även då.

Däremot så är jag inte säker på att jag skulle vilja bo på Sentosa. Jag har kollat det flera gånger förr men alltid tyckt att det varit hutlöst dyrt. Det är ganska enkelt att ta sig till Sentosa så jag har i slutändan alltid bosatt mig i staden och tyckt att jag kan använda de sparade pengarna till annat. Det är ju inte heller så att allt som man vill se eller göra, även som femåring, ligger på Sentosa. :)
 

Alex H

Medlem
Jag tror att jag har varit i Singapore alla möjliga månader på året och jag kan inte heller påstå att det är en enorm skillnad på regn och temperatur.
Det regnar mer i November till Januari, men inte i den grad att det avskräcker från att åka dit. Det ska nog gå att bada i poolen ett antal timmar om dagen även då.

Däremot så är jag inte säker på att jag skulle vilja bo på Sentosa. Jag har kollat det flera gånger förr men alltid tyckt att det varit hutlöst dyrt. Det är ganska enkelt att ta sig till Sentosa så jag har i slutändan alltid bosatt mig i staden och tyckt att jag kan använda de sparade pengarna till annat. Det är ju inte heller så att allt som man vill se eller göra, även som femåring, ligger på Sentosa. :)
Stort tack för tipsen, känns skönt att höra att vädret är ok. Tänkte 7 nätter på Sentosa, 2 nätter vid Orchard och avsluta med 4 nätter Kempinski nära Paragon i Bangkok för shopping. Nu kanske vi minskar till 5 nätter på Sentosa.

Barnet gillar bada med massa pooler och reseagenten rekommenderar ett hotell på Sentosa som inte är så farligt dyrt, faktiskt billigast av de tre hotellen.
 
Last edited:

airac

Medlem
Det tråkiga med Santosa är att roliga och bättre och framförallt mer prisvärda matupplevelser blir längre bort. Det tar ändå ganska länge att ta sig omkring på ön, vilket gör att även i mina ögon det kvittar lite jämfört med trevligt hotell på huvudön. Bor man på rätt sida stan så tar en taxi till utflyktsmål på Sentosa lika långt som att man tar lokal minitåg eller kabelbana på Sentosa. Vill man ha em resort upplevelse tar man båten till Malasien eller Indonesien från Singapore och betalar en fjärdedel.
 

Alex H

Medlem
Det tråkiga med Santosa är att roliga och bättre och framförallt mer prisvärda matupplevelser blir längre bort. Det tar ändå ganska länge att ta sig omkring på ön, vilket gör att även i mina ögon det kvittar lite jämfört med trevligt hotell på huvudön. Bor man på rätt sida stan så tar en taxi till utflyktsmål på Sentosa lika långt som att man tar lokal minitåg eller kabelbana på Sentosa. Vill man ha em resort upplevelse tar man båten till Malasien eller Indonesien från Singapore och betalar en fjärdedel.
Tack för tipsen. Tänkte att det blir väl lika dyrt med resort på huvudön, hittade Village Sentosa som låg 3k/natt under julen som vi tyckte såg bra ut.

Har tänkt på Malaysia med vill inte lägga för mkt tid på resandet för vi vill också bo några dagar vid Orchard och Bangkok. Har du något bra förslag i Malaysia.
 
Toppen