Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Emil123

Medlem
Inte heller någon direkt överblick men går att se på deras bokningssida också, är markerat som nedan.

IMG_6122.png
 

GOT-XXX

Medlem
Ska försöka få till en LH first bokning och har några funderingar.

United och Air Canadas sökmotorer visar ibland tillgänglighet för vad som verkar vara married segments. Till exempel att GOT-FRA-ICN finns tillgängligt, men inte FRA-ICN. Är det sannolikt att dessa married segments är bokningsbara via Eurobonus också?

Jag har en 241-bokning som jag vill ändra. Om jag skulle hitta något under helgen, ungefär hur många HUACA kan jag förvänta mig att behöva göra för att komma fram till någon som har befogenheter att ordna med ombokningen?
 

Emil123

Medlem
Är det samma problem med att ändra/lägga till legs i en existerande first-bokning? Eller är det inga konstigheter? Förstått att det kan bli problem att ändra en existerande biz-bokning till first. Kommer förmodligen boka en first först och sedan lägga till/ändra anslutningar ca 24h innan.
 

LPC123

Medlem
Är det samma problem med att ändra/lägga till legs i en existerande first-bokning? Eller är det inga konstigheter? Förstått att det kan bli problem att ändra en existerande biz-bokning till first. Kommer förmodligen boka en first först och sedan lägga till/ändra anslutningar ca 24h innan.
Förra veckan kunde jag inte lägga till IAH-CUN på en LH first utan fick boka den separat. Att ändra från C till F har inte varit några problem för mig alls när jag gjort det.
 
Toppen