Senaste nytt

The Steven F. Udvar-Hazy Center vid Dulles Airport

DrKlas

Medlem
Jag var där 2004 strax efter att det öppnade. Som jag minns det var det riktigt bra. Inte riktigt samma klass som museet inne i centrum, men med höjdpunkter som SR-71 och rymdfärja (då Enterprise, nu Discovery) skulle jag föredra det framför att sitta av tiden i en United Club-lounge på Dulles.
 
...skulle jag föredra det framför att sitta av tiden i en United Club-lounge på Dulles.
Lite off-topic, men det finns ju bättre Star Alliance-lounger, t ex Turkish och Lufthansa. Ska man åka interkontinentalt (med några undantag) därifrån med Star Alliance i (minst) businessclass efter ett specifikt datum 2020 så finns ju även en fin Polaris-lounge att tillgå.
 

bhen

Medlem
Museet är väl värt ett besök!
Det går att gå dit från flygplatsen, utom sista lilla biten då du måste korsa en motorväg. Jag tog en Uber sista sträckan för typ $3.
 

STO-ARN

Medlem
Detta flygmuseum vid IAD-Dulles flygplats är obeskrivligt stort. I storlek minst ett halvdussin normala flyghangarer, kombinerat. Gigantisk mix av "trafikflyg, militärflyg, privaflyg & rymd" (inkl rymdfärjan Discovery). Ta en Uber från flygplatsen, för en tvåtimmars snabbpromenad i museet. Bästa överblicken från ett flertal höga broar/spångar. Stor butik för böcker och annat flygrelaterat. Ett flygminne för livet, att besöka denna museelokal. Bifogar några foton från mitt besök där i maj, 2019.
 

Attachments

  • IMG_5080.JPG
    IMG_5080.JPG
    206,2 KB · Visningar: 163
  • IMG_5097.JPG
    IMG_5097.JPG
    149,8 KB · Visningar: 149
  • IMG_5103.JPG
    IMG_5103.JPG
    183 KB · Visningar: 148
  • IMG_5125.JPG
    IMG_5125.JPG
    136,8 KB · Visningar: 161

Syversen

Medlem
Man kan även ta buss 983 från flygplatsen, den går direkt till museet. Dock finns två linjer med samma nummer, en till museet och en någon helt annanstans, så dubbelkolla med chauffören. Kostar 2$ per person och resa, de tar bara kontanter och man får ingen växel. Detta 2017 när jag var där senast.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen