Senaste nytt

Thai AirAsia X planerar att flyga Bangkok-Stockholm

apknug

Medlem
Så tillbaka till sakfrågan.

Nu det ju nya flyg som air Asia x förhoppningsvis kommer att flyga till Sverige med. De befintliga har som nämnst ovan en bra premium kabin med lie flat. Den har dock inte så många platser, 12. Man kan hoppas att det blir lite fler premium säten i de nya kärrorna. Det känns som om det borde ligga i tiden även för en LCC.
 

jumbooze

Medlem
Optiontown erbjuder väl Airasia X uppgraderingar?
Själv så blir det ett LCC på måndag då det var det enda direkt flyget som fanns
 

Lauda 777

Medlem
Kan nog komma alla möjliga Air Aisa X destinationer, dom har en rejäl hög a330 Neo på order.

Bra att veta också är att dom är ett av få bolag som kör a330 med 3-3-3 konfig, så både vi och Johnny får hålla in armbågarna.
 

Sebbef83

Medlem
Har inte Air Asia X testat tidigare att flyga LCC till Europa?
(Har för mig de gjorde en test 4-7 år sedan?)

Flög 2012 från Kuala Lumpur till London, inte helt säker till vilken flygplats, efter att ha backpackat hela sommaren. Kommer ihåg att jag gick på flyget utan pengar, kreditkort och utan att ha förbeställt mat, filt eller underhållning. Inget vidare att flyga frusen, hungrig och uttråkad...men men, det tog mig hem.
 

chazzie

Medlem
Det har runnit en hel del vatten under broarna sen 2011, förutsättningar är annorlunda och jämfört med London har väl Sverigen en ganska tam flygskatt, vilket ger lite mer utrymme för LCC-bolag. Jag har åkt Air Aisa (ej X) intra-Asien och det fungerade och man fick (kanske mer) vad man betalade för, mer civiliserat än senaste gången jag flög med Ryanair med gatlopp i gaten osv.
 
Toppen