Senaste nytt

SUPERSAVER TRAVEL - skratta eller gråta...?

ELOS

Medlem
Fann en bra deal med TAP och Air Canda i bokningsklass J och Z från Köpenhamn via Lissabon och Toronto till Vancouver. Pris? 14 400 kr i businessclass med bra intjäning till EB. Bra flygtider.
Den kunde bara biljetteras via Supersavertravel.se och jag tänkte jag kan väl göra ett försök i alla fall. I biljettregeln kunde avbokning göras för 50 euro och med Amex kort så kan man i alla fall inte bli blåst på pengarna. Går alltid att avboka eller reklamera om pengarna inte kom åter.
Allt gick fint, biljett med biljettnummer kom på mail direkt.
När det sedan skedde en tidtabelländring på sträckan Toronto-Vancouver där ett segment var inställt och biljetten skulle ställas ut igen (8 veckor sedan) ändrade en villig agent om sista segmentet men gjorde då hela utresan till ekonomiklass bokningsklass W. Detta var förstås helt fel. Efter att ha pratat med 4 "supervisors" förstod man att det var ett ganska grovt fel man gjort vid biljettutställningen och man har i snart 8 veckor lovat att rätta till detta.
Jag har har ringt TAP Portugal som har kunnat visa att de skickat en anmodan till Supersavertravel att rätta till den felaktigt utställda biljetten men trots det har man fortfarande inte gjort det. Standardsvaret är "we will handle this expeditely" men ingenting händer. TAP Portugal säger att de inget kan göra då Supersavertravel "äger" biljetteringen.
Min högst personliga tolkning av detta är att de inte vill betala någon ändringsavgift till TAP för att de har gjort fel utan hoppas att jag ska tröttna och avboka resan så de slipper ta i problemet.
Men som sagt - alla förstår ju att detta inte är en seriös reseagentur att boka genom !

Skulle vara spännande om någon annan vågat sig på att boka genom denna kanal....!?
 

Senator

Moderator
Fann en bra deal med TAP och Air Canda i bokningsklass J och Z från Köpenhamn via Lissabon och Toronto till Vancouver. Pris? 14 400 kr i businessclass med bra intjäning till EB. Bra flygtider.
Den kunde bara biljetteras via Supersavertravel.se och jag tänkte jag kan väl göra ett försök i alla fall. I biljettregeln kunde avbokning göras för 50 euro och med Amex kort så kan man i alla fall inte bli blåst på pengarna. Går alltid att avboka eller reklamera om pengarna inte kom åter.
Allt gick fint, biljett med biljettnummer kom på mail direkt.
När det sedan skedde en tidtabelländring på sträckan Toronto-Vancouver där ett segment var inställt och biljetten skulle ställas ut igen (8 veckor sedan) ändrade en villig agent om sista segmentet men gjorde då hela utresan till ekonomiklass bokningsklass W. Detta var förstås helt fel. Efter att ha pratat med 4 "supervisors" förstod man att det var ett ganska grovt fel man gjort vid biljettutställningen och man har i snart 8 veckor lovat att rätta till detta.
Jag har har ringt TAP Portugal som har kunnat visa att de skickat en anmodan till Supersavertravel att rätta till den felaktigt utställda biljetten men trots det har man fortfarande inte gjort det. Standardsvaret är "we will handle this expeditely" men ingenting händer. TAP Portugal säger att de inget kan göra då Supersavertravel "äger" biljetteringen.
Min högst personliga tolkning av detta är att de inte vill betala någon ändringsavgift till TAP för att de har gjort fel utan hoppas att jag ska tröttna och avboka resan så de slipper ta i problemet.
Men som sagt - alla förstår ju att detta inte är en seriös reseagentur att boka genom !

Skulle vara spännande om någon annan vågat sig på att boka genom denna kanal....!?

Förlåt, men har inte du varit med tillräckligt länge till att veta bättre? ;) Och i dessa tider? Kolla deras sociala medier:

Facebook
Supersaver.PNG


Ägarna Etraveligroup på LinkedIn

Eller på Instagram

Börja back-channel sen full attack publikt :p
 

palmen

Moderator
Har bokat genom dom någar ggr när det varit avsevärt billigare, men bara på kortare resor utan byten inom Europa. Risken för att något skiter sig då är minimal, och det har varit innan pandemin också.
Att ha att göra med dessa nätresebyråer när något strular är ingen hit alls, det är då problemen börjar på ritkigt.
 

ELOS

Medlem
Ja jag vet men tänkte att går det så går det. Jag kan ju avboka och ta tillbaka pengarna via Amex. De sköter ju detta smidigt.
 

micke99

Medlem
Jag väntar på en återbetalning från thai air som är bokat via supersaver. Pratade med amex om man kunde reklamera köpet då thai innan ej återbetalade pga rekronstruktion. Svaret från amex var att det ej går då det står i supersavers finstilta att detta ej går. Detta är ju en återbetalning så inte samma som du beskriver men till alla andra boka ej med supersaver. De är dessutom värdelösa att få tag på.

Thai har försökt återbetala till supersaver nu men de har ändrat biljett nummer och vägrar ta emot återbetalningen. Fantastiskt.

Så aldrig mer supersaver för mig...
 

jerk

Medlem
Har bokat flera gånger genom dom. Senast i feb med resa till NYC med ”stopover” i Reykjavik några dagar. Vet att det är lite chansning, men jag har klarat mig från strul
 

apknug

Medlem
Jag väntar på en återbetalning från thai air som är bokat via supersaver. Pratade med amex om man kunde reklamera köpet då thai innan ej återbetalade pga rekronstruktion. Svaret från amex var att det ej går då det står i supersavers finstilta att detta ej går. Detta är ju en återbetalning så inte samma som du beskriver men till alla andra boka ej med supersaver. De är dessutom värdelösa att få tag på.

Thai har försökt återbetala till supersaver nu men de har ändrat biljett nummer och vägrar ta emot återbetalningen. Fantastiskt.

Så aldrig mer supersaver för mig...

Undrar om det är möjligt att inskränka reklamationsrätten enligt konumsumentkreditlagen på detta sätt. Jag tvivlar på det, den torde vara tvingande till konsumentens förmån.

Jag misstänker att det är AMEX som försöker slingra sig.

Det verka finnas många som köpte biljetter med Thai, betalat med Amex, och fortfarande väntar på återbetalning. AMEX verkar inte hjälpa till oberoende om man gått via byrå eller direkt via flygbolaget.
 

Glenn E

Medlem
Köpte nu en SAS biljett genom Supersaver. Göteborg till Stockholm och sparade cirka 15%.
Efter lite letande hittade jag SAS bokniningskod och kunde ansluta bokningen i SAS appen och fick då Diamond förmånerna = fast track , lounge, välja säte och mer handbagage. Tur att jag inte behövde ändra någonting dock.
 

Bat

Medlem
Synd att flygbolagen släpper billigare biljetter till denna typ av skumrask bolag än de har direkt på sin egen site. Trustpilot innehåller en mängd liknande erfarenheter med omöjligt att få tillbaka pengar från Supertravel.
 
Toppen