ELOS
Medlem
Fann en bra deal med TAP och Air Canda i bokningsklass J och Z från Köpenhamn via Lissabon och Toronto till Vancouver. Pris? 14 400 kr i businessclass med bra intjäning till EB. Bra flygtider.
Den kunde bara biljetteras via Supersavertravel.se och jag tänkte jag kan väl göra ett försök i alla fall. I biljettregeln kunde avbokning göras för 50 euro och med Amex kort så kan man i alla fall inte bli blåst på pengarna. Går alltid att avboka eller reklamera om pengarna inte kom åter.
Allt gick fint, biljett med biljettnummer kom på mail direkt.
När det sedan skedde en tidtabelländring på sträckan Toronto-Vancouver där ett segment var inställt och biljetten skulle ställas ut igen (8 veckor sedan) ändrade en villig agent om sista segmentet men gjorde då hela utresan till ekonomiklass bokningsklass W. Detta var förstås helt fel. Efter att ha pratat med 4 "supervisors" förstod man att det var ett ganska grovt fel man gjort vid biljettutställningen och man har i snart 8 veckor lovat att rätta till detta.
Jag har har ringt TAP Portugal som har kunnat visa att de skickat en anmodan till Supersavertravel att rätta till den felaktigt utställda biljetten men trots det har man fortfarande inte gjort det. Standardsvaret är "we will handle this expeditely" men ingenting händer. TAP Portugal säger att de inget kan göra då Supersavertravel "äger" biljetteringen.
Min högst personliga tolkning av detta är att de inte vill betala någon ändringsavgift till TAP för att de har gjort fel utan hoppas att jag ska tröttna och avboka resan så de slipper ta i problemet.
Men som sagt - alla förstår ju att detta inte är en seriös reseagentur att boka genom !
Skulle vara spännande om någon annan vågat sig på att boka genom denna kanal....!?
Den kunde bara biljetteras via Supersavertravel.se och jag tänkte jag kan väl göra ett försök i alla fall. I biljettregeln kunde avbokning göras för 50 euro och med Amex kort så kan man i alla fall inte bli blåst på pengarna. Går alltid att avboka eller reklamera om pengarna inte kom åter.
Allt gick fint, biljett med biljettnummer kom på mail direkt.
När det sedan skedde en tidtabelländring på sträckan Toronto-Vancouver där ett segment var inställt och biljetten skulle ställas ut igen (8 veckor sedan) ändrade en villig agent om sista segmentet men gjorde då hela utresan till ekonomiklass bokningsklass W. Detta var förstås helt fel. Efter att ha pratat med 4 "supervisors" förstod man att det var ett ganska grovt fel man gjort vid biljettutställningen och man har i snart 8 veckor lovat att rätta till detta.
Jag har har ringt TAP Portugal som har kunnat visa att de skickat en anmodan till Supersavertravel att rätta till den felaktigt utställda biljetten men trots det har man fortfarande inte gjort det. Standardsvaret är "we will handle this expeditely" men ingenting händer. TAP Portugal säger att de inget kan göra då Supersavertravel "äger" biljetteringen.
Min högst personliga tolkning av detta är att de inte vill betala någon ändringsavgift till TAP för att de har gjort fel utan hoppas att jag ska tröttna och avboka resan så de slipper ta i problemet.
Men som sagt - alla förstår ju att detta inte är en seriös reseagentur att boka genom !
Skulle vara spännande om någon annan vågat sig på att boka genom denna kanal....!?