About

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Diskussion i 'Restauranger' startad av SeaPlanePilot, 24 Februari 2013.

1. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På rak arm vet jag att Sushi Sho har öppet på lunchen men bara lunch från fredag till söndag har jag för mig.

Dbodenfo, Pellebobba och Mattias Holmén gillar detta.
  2. Jag är osäker på öppettider och möjligheten att få bord så tätt inpå. Vissa restauranger släpper sina platser 1 gång per månad. Sushi Sho brukar ha någon tid kl 15 på lördagar, men det hjälper ju inte dig.

Hör ser du en sammanställning av de restaurangerna du har att gå igenom.

Dbodenfo, micke, sbbn017 och 4 andra gillar detta.
  3. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frantzén kör lunch

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och Aira som förvisso inte har en stjärna men där det sannolikt är tal om en tidsfråga. Annars är det tunt på den fronten tyvärr eftersom lunch är riktigt trevligt.

MTheC och flum gillar detta.
  6. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Andra gången på El Xato i La Nucía inte långt från Benidorm och Alicante. Denna gång blev det deras korta meny Tentaciones med 6 aptitretare, 4 förrätter, en valbar huvudrätt och en efterrätt. Allt detta för 61 euros - väldigt prisvärt. Nu har det gått ett tag sedan besöket så kommer inte ihåg exakta rätter men här följer lite bilder.
    IMG_1171.JPEG IMG_1179.JPEG IMG_1172.JPEG IMG_1178.JPEG IMG_1180.JPEG IMG_1181.JPEG IMG_1182.JPEG IMG_1184.JPEG IMG_1185.JPEG IMG_1186.JPEG IMG_1188.JPEG IMG_1191.JPEG
    Kanske inte en måltid som kommer gå till historieböckerna men med den prislappen ska jag inte klaga. Stabilt rakt igenom, inga direkt dåliga rätter men heller inga supertoppar.

Trevlig restaurang och bra service gör att jag absolut rekommenderar ett besök om man är i närheten!

Sebbeh, Jim_, Glenn E och 11 andra gillar detta.
  7. Skall iväg på min första kundrelaterade affärsresa sedan första veckan i mars 2020 nästa vecka. Vi bor på Hilton Diagonal Del Mar och denna gången blir det middag på enstjärniga AÜRT RESTAURANT. Återkommer med reflektioner.

Jim_, FF#1, Mikael Stillman och 5 andra gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så här inför morgondagens utdelning av stjärnor i Norden återbesökte jag Søllerød Kro i Holte, en halvtimme norr om centrala Köpenhamn, för lunch. Det är en sådan där krog som står för värdskap, kvalitet och - faktiskt - en gnutta nytänkande. Søllerød förtjänar två stjärnor men kommer i vanlig ordning att överses av Guide Michelin (mitt tips). Utöver fantastisk välsmak levererar krogen också bland den mest solida servicen man kan hitta i Danmark 2021 - allt signerat Jan Restorff som går runt i timmar bland gästerna, snackar, serverar och ser till att allt flyter.

Några bilder från deras prestigemeny- nio rätter plus snacks.

sbbn017, Lounge Lizard, Per N och 29 andra gillar detta.
  9. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte hur intressant det är i dessa tider att se bilder ifrån Hongkong då man inte kan resa hit? Men gjorde nyligen återbesök på Caprice och Amber samma helg (få byxor som passade efter den helgen). Säg till om ni vill att jag postar, det är 3 resp 2 stjärnor franskt.

henrik l, Dbodenfo, Lounge Lizard och 7 andra gillar detta.
  10. zippan

zippan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Posta på.

henrik l, Dbodenfo, Lounge Lizard och 4 andra gillar detta.

Dela sidan