Senaste nytt

[Semi-live] Weekendresa till Galapagosöarna

Gus

Medlem
Väskorna är packade! Ikväll åker min kompis och jag till Istanbul med Turkish för vidare färd till Galapagosöarna. :)

Bakgrund

Under alla år som jag har samlat Eurobonuspoäng har poängen oftast räckt till både en businessresa med familjen per år (Thailand, Australien, Kuba, Sydafrika etc.) samt en resa med en kompis. Jag är egentligen inte jätteaktiv i mitt sparande men poängen tickar på något märkligt sätt in i alla fall.

När jag reser med en kompis stannar vi oftast ett dygn. Tex Mexico City, Chicago eller nu senast Toronto.


Denna gång stannar vi i två dygn eftersom alternativet var 20 timmar på plats på Galapagos, vilket kändes för kort.

Jag har fått lite hjälp på traven med resan i dessa trådar, tack för det!



Ecuador blir land nr 102 för min del. Tidigare fokuserade jag på att besöka nya länder varje resa. Men efter att jag passerade 100 länder åker jag mer till ställen som jag är sugen på. Om det sedan råkar bli ett nytt land är det såklart extra roligt.

20230914_110838.jpg
 

Kris

Medlem
Nice! Vad är färgkoden för pins på kartan? Olika personer, betyg, färdsätt eller högoddsaren (eller låg? :)) betalning med olika sorters poäng?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Nice! Vad är färgkoden för pins på kartan? Olika personer, betyg, färdsätt eller högoddsaren (eller låg? :)) betalning med olika sorters poäng?
Haha, det hade varit något med betalning i olika sorters poäng. Kul att du uppmärksammade färgerna. :)

Det är olika familjemedlemmar. Tex så är svart att frugan och jag har varit där båda två (nästan alltid tillsammans). Dottern är gul. Hon har under sina 7 år hunnit med 35 länder. Grabben har några färre eftersom han är yngre.
 

Kris

Medlem
Haha, det hade varit något med betalning i olika sorters poäng. Kul att du uppmärksammade färgerna. :)

Det är olika familjemedlemmar. Tex så är svart att frugan och jag har varit där båda två (nästan alltid tillsammans). Dottern är gul. Hon har under sina 7 år hunnit med 35 länder. Grabben har några färre eftersom han är yngre.
Kul idé! Skall lämna in en ansökan om implementering i hemmet.
 
Toppen